اجرای طرح بازیابی «پنتان پلاس» در پتروشیمی خارگ

سرپرست واحدتحقیق و توسعه پتروشیمی خارگ گفت: طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای و ارزآوری ۳۰۰ هزار دلاری اجرایی شده است.
اجرای طرح بازیابی «پنتان پلاس» در پتروشیمی خارگ

به گزارش مسیر انرژی ، مهدی حقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای این طرح انتظار می‌رود از کاهش ۶ برابری تبدیل سوخت موجود به گاز گلخانه‌ای کاسته و این مشکل رفع شود.

وی افزود: در زمستان ۱۴۰۰ سال طراحی بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ آغاز و در بهار ۱۴۰۱ مراحل طراحی آن تکمیل شد.

سرپرست واحدتحقیق و توسعه پتروشیمی خارگ تصریح کرد: در اواخر بهار ۱۴۰۱ مراحل ساخت و نصب تجهیزات این طرح به‌دست کارکنان واحدهای خدمات فنی و تعمیراتی مجتمع پتروشیمی خارگ آغاز و پس از یک سال تلاش این طرح در اردیبهشت ۱۴۰۲ راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

حقی ادامه داد: اگر چه این طرح با هدف بازیافت ۱۵۰ تن پنتان پلاس ضایعاتی در ماه شروع به کار کرد اما اکنون بر حسب شرایط ظرفیت این واحد به ۵۰ تن در ماه رسیده و سالانه از سوزاندن این ترکیبات که دارای ارزش ۳۰۰ هزار دلار جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تا پیش از این ترکیبات پنتان پلاس در زباله‌سوز سوزانده می‌شد، اما اکنون از سوزندان دی اکسید کربن و متان در مشعل‌های مجتمع که موجب تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود جلوگیری و مانع از اتلاف انرژی می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=9839

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی