افزایش تحویل سوخت به نیروگاه‌ های کشور در تابستان ۱۴۰۳

سوخت نیروگاه‌ ها از گاز طبیعی و فرآورده‌ های نفتی تأمین می‌ شود و اکنون نسبت به پارسال حدود ۷ میلیون سوخت بیشتری به نیروگاه‌ ها و مولد های برق کشور تحویل می‌ شود
افزایش تحویل سوخت به نیروگاه‌ های کشور در تابستان ۱۴۰۳

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از شانا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش تحویل سوخت به نیروگاه‌ های کشور در تابستان امسال نسبت به زمان مشابه سال ۱۴۰۲ خبر داد. سعید عقلی روز یکشنبه (۳۱ تیر) در گفت‌ و گویی با بیان این که سوخت نیروگاه‌ های کشور از گاز طبیعی و فرآورده‌ های نفتی تأمین می‌ شود، تصریح کرد: اکنون نسبت به زمان مشابه پارسال حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب/ لیتر سوخت بیشتری به نیروگاه‌ ها و مولد های برق کشور تحویل می‌ شود که ۹۱درصد این حجم گاز طبیعی است.

وی افزود: هم‌ اکنون ۱۰۷ نیروگاه بزرگ‌ مقیاس کشور و ۴۰۰ نیروگاه کوچک‌ مقیاس و مولد برق از گاز طبیعی بهره‌ مند هستند که روزانه معادل ۳۳۳ میلیون متر مکعب/ لیتر از سوی وزارت نفت به آن‌ ها تحویل می‌ شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: همچنین اکنون با روند افزایش مصرف، در بخش صنایع غیر عمده کشور روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب و در بخش صنایع عمده، پتروشیمی‌ ها، صنایع فولادی، سیمان و پالایشی روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب مصرف می‌ شود.

عقلی در پایان از کارکنان صنعت گاز به‌ ویژه در مناطق جنوبی کشور که در فصل گرم تابستان جریان گاز و برق کشور را پایدار نگه داشته‌اند، قدردانی کرد.
انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=19465

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز