باند بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس منهدم شد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از انهدام یک باند بزرگ و سازمان‌یافته قاچاق سوخت و کشف ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس خبر داد.
باند بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس منهدم شد

به گزارش مسیر انرژی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از انهدام یک باند بزرگ و سازمان‌یافته قاچاق سوخت و کشف ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس خبر داد.
مجتبی قهرمانی اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان طی یک عملیات ضربتی توسط نیرو‌های دریابانی، یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت در بندرعباس شناسایی و منهدم شد.
وی افزود: این باند سازمان‌یافته با استفاده از نفرات و تجهیزاتی که در اختیار داشت ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت از نوع گازوئیل را از طریق دریا قاچاق می‌کرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: مأموران دریابانی همچنین پس از شناسایی و توقیف یک فروند لنج متعلق به اعضای این باند، در بازرسی از شناور مذکور ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق‌را کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه تاکنون ۱۰ نفر از اعضای این باند سازمان‌یافته قاچاق‌سوخت، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.
این مقام قضایی همچنین با بیان اینکه مرتکبین قاچاق‌سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، عنوان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا شناور دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.
قهرمانی در پایان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبین چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=13665

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت