بی‌ ثباتی بازار نفت ادامه خواهد داشت

بانک آمریکا انتظار دارد نفت در 2024 هم چنان بی ثبات باشد و مسائل ژئوپلیتیکی و سیاست اوپک این بی‌ ثباتی را تشدید کند.
بی‌ ثباتی نفت

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از نفت ما، بانک آمریکا انتظار دارد نفت در ۲۰۲۴ هم چنان بی ثبات باشد و مسائل ژئوپلیتیکی و سیاست اوپک این بی‌ ثباتی را تشدید کند.
تحلیلگران بانک آمریکا طی یاد داشتی در روز جمعه اعلام کردند شرکت‌ های نفت و پالایشگاه‌ های آمریکا احتمالاً ۱۲ ماه پر چالش دیگر را در ۲۰۲۴ پیش رو دارند. تحلیلگران پیش بینی می‌ کنند متوسط قیمت نفت در سال جاری میلادی برابر با ۸۰ دلار در هر بشکه باشد.
تنش‌ های ژئوپلیتیکی و نگرانی نسبت به سطح تولید نفت تولید کنندگان بزرگ دنیا باعث شد قیمت معاملات آتی نفت در ۲۰۲۳، ۱۰ درصد کاهش یابد. بانک آمریکا انتظار دارد نفت در ۲۰۲۴ هم چنان بی ثبات باشد و مسائل ژئوپلیتیکی و سیاست اوپک این بی‌ ثباتی را تشدید کند.
سازمان کشور های صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر ۶ میلیون بشکه در روز از تولید خود را پایین آورده‌ اند که حدود ۶ درصد از عرضه جهانی را تشکیل می‌ دهد.
تحلیلگران بانک آمریکا عقیده دارند چالش بزرگتر برای سرمایه‌ گذاران در سال جاری میلادی این تصور است که قیمت نفت به خاطر تولید کشور های غیر عضو اوپک و دور نمای بی‌ ثبات تقاضا بین ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه در نوسان خواهد بود.
انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15715

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل