توسعه میدان گازی ترکمنستان به امارات واگذار شد

دو شرکت ترکمان گاز و شرکت نفت ابوظبی (ادنوک) یادداشت تفاهمی برای توسعه میدان گازی گالکینکش، بزرگترین میدان گازی در ترکمنستان امضا کردند.
توسعه میدان گازی ترکمنستان به امارات واگذار شد

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از روسیا الیوم، دو شرکت ترکمان گاز و شرکت نفت ابوظبی (ادنوک) یاد داشت تفاهمی برای توسعه میدان گازی گالکینکش، بزرگ ترین میدان گازی در ترکمنستان امضا کردند.

یک روزنامه در ترکمنستان نوشت که این یاد داشت تفاهم در پی سفر قربان قلی بردی محمدوف، رئیس شورای خلق ترکمنستان به امارات امضا شد.

بر اساس آنچه در روزنامه «ترکمنستان بی طرف» آمده است، این یاد داشت تفاهم همکاری نشان دهنده نیت طرفین برای شراکت در توسعه سومین مرحله از میدان گازی گالکینکش و مشارکت احتمالی در اجرای پروژه های انرژی و زیر ساخت های لوله های گاز برای تامین گاز طبیعی منطقه و کشور های دیگر است.

دو شرکت یاد داشتی برای بررسی فرصت های احتمالی برای همکاری علمی، فنی و اقتصادی در زمینه کاهش انتشار متان در جو امضا کردند.

میدان گازی گالکینکش از سال ۲۰۱۳ بهره برداری می شود و مساحت آن بیش از ۵ هزار متر مربع است و ذخایری بالغ بر ۲۷.۴ میلیون متر مکعب گاز دارد.

مرحله دوم توسعه این میدان گازی عظیم، صادرات گاز به چین را از ۴۰ الی ۶۰ میلیارد متر مکعب در سال و در مرحله سوم توسعه این میدان، صادرات گاز به افغانستان، پاکستان و هند است.

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15723

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل