زمزمه‌های انتقاد از استاندار بوشهر/ انتصابات مدیران و ارتباط با مردم

انتقادات به استاندار بوشهر به دلیل آنچه که تاخیر در انتصابات مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی عنوان شده، کم کم از محافل خصوصی و مجالس عمومی به فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرده است.
استاندار بوشهر

به گزارش مسیرانرژی، نباید فراموش کرد که بخش وسیعی از رای‌دهندگان به دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به سختی به این تصمیم رسیدند و به پای صندوق رأی آمدند. بنابراین، کاملاً طبیعی است که پس از استقرار دولت و انتصاب استانداران، جابجایی و تغییر مدیران غیرهمسو با دولت وفاق ملی مورد انتظار باشد.

در این میان، طولانی شدن فرآیند تغییر مدیران در استان از نگاه حامیان دولت، کمی زمان‌بر و فرساینده شده است. شاید حق با حامیان دولت باشد که انتظار دارند مانند دولت سیزدهم، همه مدیران و روسای ادارات با برچسب “مسببین وضع موجود” سریعاً از قطار خدمت پیاده شوند.

اما در این مطالبه‌گری‌ها از استاندار بوشهر، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد:

  1. عدم ارتباط عمومی استاندار با حامیان دولت: ارسلان زارع به طور عمومی با حامیان دولت سخن نمی‌گوید و تنها مطالبی که در جلسات رسمی مطرح می‌کند، در رسانه استانداری منتشر می‌شود. این مطالب اغلب عادی و خارج از دایره نظر هواداران وی و حامیان دولت است. در دوران کنونی که بسیاری از مدیران ترجیح می‌دهند با استفاده از فضای مجازی گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود منتشر کنند، انتظار عمومی حامیان دولت از نماینده عالی دولت، شخصیتی با روابط عمومی خوب مانند دکتر زارع، برای ارتباط مستقیم و گزارش‌دهی طبیعی به نظر می‌آید.
  2. شخصیت پرحوصله و دقت در انتخاب مدیران: ارسلان زارع شخصیتی بسیار پرحوصله است که در انتخاب همکاران و مدیران خود با دقت تمامی جوانب را در نظر می‌گیرد. تغییرات مدیریتی تحت نظر وی، به‌ویژه انتصابات در دوران فرمانداری‌های دیر و دشتستان و استانداری گیلان، نشان‌دهنده این دقت و ملاحظه در انتخاب است.
  3. تجربه ناموفق انتصابات عجولانه: تجربه انتصابات سریع و عجولانه در برخی استان‌ها، از جمله استاندار اصفهان، نشان داده است که این نوع تغییرات ممکن است منجر به نارضایتی حامیان دولت و مشکلاتی در عملکرد مدیران جدید شود. به نظر می‌رسد که سرعت بالا در انتصابات، حتی اگر باعث جابجایی چند مدیر یا ارتقای معاونین شود، نمی‌تواند به تنهایی منافع عمومی دولت را تأمین کند.
  4. انتظارات مردم و حامیان دولت: همانطور که در انتخابات اخیر مردم تغییرات جدی در اداره قوه مجریه را از طریق رای به دکتر پزشکیان خواستار شدند، طبیعی است که تغییرات در سطح مدیریتی نیز باید منعطف با رویکردهای جدید باشد. جابجایی مدیران و ارتقای معاونین از دولت قبل نمی‌تواند به تنهایی مسیری متفاوت برای اداره کشور به‌وجود آورد. مردم انتظار دارند چهره‌های جدید و ایده‌های نو برای تغییر وضع موجود به کار گرفته شوند.
  5. تأخیر در رایزنی‌ها برای انتصاب مدیران: ارسلان زارع به‌خوبی می‌داند که انتصاب سرپرست برای ادارات بدون اخذ تاییدیه‌های لازم بر خلاف رویه‌های گذشته، در شرایط فعلی قابل اجرا نیست. از همین رو، وی ترجیح می‌دهد که مدیرانش با اخذ تاییدیه‌های معتبر و بدون نگرانی از عدم تایید منصوب شوند.

انتظارات مردم و گزارش‌دهی بیشتر از فعالیت‌ها: زمان‌بر بودن فرآیند رایزنی‌های استاندار برای تأیید صلاحیت‌ها و افزایش گزینه‌های قابل استفاده امری طبیعی است، اما مردم انتظار دارند استاندار بوشهر در این مدت از طریق فضای رسانه‌ای استان، ارتباط مستقیم و مؤثری با مردم داشته باشد. گزارش‌های منظم از فعالیت‌ها و برنامه‌ها می‌تواند به مردم این اطمینان را بدهد که استاندار بوشهر در نظر دارد چه اقداماتی را برای توسعه استان و بهبود وضعیت اجرایی انجام دهد. مهم‌تر از همه، مردم می‌خواهند بدانند که مدیرانی که با تاییدیه‌های معتبر منصوب خواهند شد، چه طرح‌های راهبردی برای آینده استان خواهند داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=21370

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ترین ها