سکوی میدان نفتی رشادت شرکت صدرا بارگیری شد

سکوی میدان نفتی رشادت از شرکت صدرا به عنوان اولین سکو با ارزش ۱۴۵ میلیون یورو به گفته مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران، بارگیری شد.
سکوی میدان نفتی رشادت

به گزارش مسیر انرژی به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران گفت: نخستین سکوی ۱۴۵ میلیون یوریی میدان نفتی رشادت از شرکت صدرا بارگیری شد.

اسدالله ابویسانی روز جمعه با گرامیداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سکوی فرایندی طرح “میدان نفتی رشادت” پنج هزار تن وزن دارد که با احتساب پایه‌ها وزن آن به هفت هزار تن افزایش می‌‎یابد.

وی بیان کرد: این سکو به لحاظ وزن و چهارپایه بودن در نوع خود در طول تاریخ صنعت نفت کشور بی‌نظیر است و با تلاش و همت متخصصان داخلی بارگیری این سکو روی بارج در نهایت دقت و با موفقیت انجام شده و مراحل تکمیلی آن در چند ماه آینده طی می‌‎شود.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران تصریح کرد: وقفه‌ای در این طرح طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های دقیق و فشرده تا سال آینده مراحل تکمیلی آن انجام و به بهره‌برداری برسد.

ابویسانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شرکت صدرا با ۵٠ سال سابقه از قدیمی‌ترین مجموعه کشتی‌سازی کشور است که در طول سال‌ها پروژه‌های بزرگ ملی را به سرانجام رسانده است.

وی افزود: این شرکت در ۲ حوزه کشتی‌سازی و تعمیرات، نفت و گاز و پروژه‌های تاسیسات فراساحلی فعالیت می‌کند و اکنون آماده پذیرش سفارش در حوزه‌های مختلف است.

ابویسانی اظهار کرد: طرح های شاخص صدرا در حوزه نفت و گاز، ١٠ سکوی گازی میدان پارس جنوبی است که همزمان ساخته، حمل، نصب و راه‌اندازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح شاخص در حوزه کشتی‌سازی، ساخت نفت‌کش ۱۱۳ هزار تنی مربوط به شرکت نفت خارجی است که دو فروند آن تکمیل و تحویل شده و اکنون در آب‌های بین المللی تردد دارند که این افتخاری ارزشمند برای کشور است.

مدیرعامل شرکت صدرا تصریح کرد: این شرکت پس از انجام این طرح ها نیازمند توجه ویژه برای نقش‌آفرینی دوباره است چراکه شرکت صنایع دریایی ایران با داشتن مهندسان و تکنسین‌های ماهر برای کشتی‌سازی، آمادگی کامل برای رفع نیازمندی‌های داخل دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10597

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت