عملیات احداث پارک شیمیایی در چند استان آغاز شد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: دولت از ایجاد واحدهای پلیمری و پتروشیمیایی کوچک در تمامی شهرها و استان های کشور در جهت ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و نیز اشتغال آفرینی حمایت می کند.
عملیات احداث پارک شیمیایی در چند استان آغاز شد

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از بازار، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین کنفرانس صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها، با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری بر اجرای راهبرد بومی سازی و داخلی سازی کالاها و محصولات مورد نیاز و قطع وابستگی به خارج از کشور و عملیات احداث پارک شیمیایی در چند استان، اظهار کرد: توانمندی و سطح فناوری و تولید محصولات مورد نیاز صنعت پتروشیمی، نشان از شکست تحریم های ظالمانه دارد.

وی افزود: در سالهای اخیر صنعت ماشین سازی همراستا با رشد و پیشرفت صنعت پتروشیمی نسبت به اجرای سیاست بومی سازی و ساخت داخل اهتمام ویژه ای داشته است، ولی برای شتاب بخشیدن بر اجرای این راهبرد ملی، باید توجه بیشتری بر استفاده از پتانسیل جوانان و نخبگان شرکت های دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به حضور موثر و فعال ماشین سازان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، گفت: برنامه های برنامه هفتم و هشتم توسعه کشور، فرصت و میدانی برای حضور فعالانه ماشین سازان، سازندگان، نوآوران، فن آوران و سازندگان تجهیزات در کشور است.

شاهمیرزایی با اشاره بر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سیاست گذار و راهبری توسعه صنعت پتروشیمی در حوزه های بالادست، میان و پایین دست، افزود: سیاست دولت، حمایت و پشتیانی از واحد های تولیدی نیمه تعطیل و یا واحدهایی که کمتر از ظرفیت فعال هستند، است و دولت در عرضه محصولات پتروشیمی سعی کرده است تا قیمت محصولات پتروشیمیایی افزایش زیادی نداشته باشد.

معاون وزیر نفت، با اعلام شروع عملیات اجرایی ۱۳ پارک شیمیایی و جانمایی آن در مناطق کم برخوردار در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، گفت: باید در تمام شهرها و استان های کشور واحد های پلیمری و پتروشیمیایی در جهت ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و اقتصادی و نیز اشتغال آفرینی ایجاد گردد.

وی افزود: با توجه به فروش اعتباری ۲۸ همت در پنج ماهه ابتدایی امسال انتظار می رود که دست در دست هم در این عرصه تا بر چیدن سوداگری و واسطه گری گام برداریم.

معاون وزیر نفت همچنین بر صادرات ۱۵۰۰ تن محصولات کاتالیست در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های رئیس جمهور محترم و اهداف مهم دولت مردمی سیزدهم خودکفایی و بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز تا پایان این دولت است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12714

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی