فساد کهنه نوید زرشیمی تعیین و تکلیف شد

محمود مجیب، نماینده شرکت نوید زرشیمی برای خسارت میلیاردی به پتروشیمی امیرکبیر به حبس محکوم شده است.
فساد کهنه نوید زرشیمی تعین و تکلیف شد

به گزارش مسیر انرژی، چندی قبل شرکت پتروشیمی امیرکبیر و سازمان تامین اجتماعی پرده از فساد بزرگی در این شرکت برداشتند.
در پی شکایت از نوید زرشیمی، امیرکبیر مدعی فساد ۳۱۶ میلیون دلاری شد. شرکت نوید زرشیمی سال ۱۳۷۸ برای سرمایه‌گذاری در بخش پلی پروپیلن راه اندازی شده اما طی سال‌های اخیر شرکت نوید زرشیمی با داشتن امتیاز ۲۵ ساله انحصار خرید پروپیلن از امیر کبیر؛ این محصول را با قیمت گذاری غیرواقعی و قیمتی کمتر از عرف بازار تهیه می کرد و امیر کبیر چاره ای جز فروش محصولاتش نداشت. این امر از سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ ادامه داشت و ۳۱۶ میلیون دلار خسارت به امیرکبیر وارد کرده است.
محمود مجیب نماینده شرکت نوید زرشیمی که عضو سابق هیئت مدیره پتروشیمی امیرکبیر بوده و در زمان سرپرستی او در امیر کبیر این قرار داد منعقد شد، پس از اثبات جرم با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
پیش از صدور این حکم محمود مجیب در دفاع از خود گفته بود:

  • قرارداد امضاء شده ۲۵ ساله طبیعتاً به علت ماهیت این صنعت و سایر صنایع سرمایه‌بر است که تا زمانی که از تأمین قطعی و پایدار خوراک آن اطمینان حاصل نگردد امکان سرمایه‌گذاری فراهم نمیشود. از این نوع قراردادهای بلند مدت به تعداد بسیار زیاد در صنعت پتروشیمی وجود دارد که از جمله می‌توان به قراردادهای بلند مدت پتروشیمی امیرکبیر با پتروشیمی بوعلی سینا و سایر مجتمعهای منطقه ماهشهر اشاره کرد.

اما سوال اصلی اینجاست که چرا تا به امروز از چنین فساد بزرگی پرده برداری نشده بود و امیرکبیر سکوت کرد و با وجود چنین قرار داد هایی در صنعت پتروشیمی چه فسادهایی از چشم مسئولین پنهان مانده است؟
افشای یک نامه جنجالی از پتروشیمی امیرکبیر/ آیا پول رفته به جیب ملت برمی‌گردد؟

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=16262

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت