قرارداد تاریخی صادرات گاز از ترکیه به مجارستان امضا شد

قرارداد تاریخی صادرات گاز طبیعی از ترکیه به مجارستان توسط شرکت نفت بوتاچ ترکیه در راستای اهداف استراتژیک ترکیه در زمینه انرژی امضا شد.
قرارداد تاریخی گاز ترکیه

به گزارش مسیر انرژی به نقل از آناتولی، شرکت خطوط لوله نفت بوتاچ ترکیه از امضای قراردادی تاریخی با مجارستان در زمینه صادرات گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش «آناتولی» این شرکت روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که توافق مذکور با شرکت دولتی MVM CEEnergy مجارستان در راستای اهداف استراتژیک ترکیه در زمینه انرژی امضا شد.

در این بیانیه آمده است: توافق با مجارستان در چارچوب چشم انداز ترکیه در تبدیل شدن به هاب گاز طبیعی است.

این بیانیه می افزاید: توافق مذکور توسط آلپ ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه و گابور چبک، نماینده اداره کل وزارت انرژی مجارستان و نیز برهان یوزجان، مدیرکل شرکت بوتاچ امضا شد.

این بیانیه پیش بینی کرده که محموله های گاز طبیعی ترکیه که در راستای اهداف استراتژیک ترکیه در زمینه انرژی انتقال پیدا می کنند از سال آینده وارد مجارستان شود.

ترکیه ژانویه گذشته نیز قرارداد تاریخی با بلغارستان برای صادرات سالانه ۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز به مدت ۱۳ سال امضا کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در سفری رسمی به مجارستان رفته بود.

وزیر امور خارجه مجارستان گفت در جریان سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به مجارستان، دو کشور برای تقویت بیشتر روابط به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه مجارستان با بیان اینکه کشورش نیز علاقه‌مند به خرید گاز طبیعی از طریق خط لوله جریان ترک است، به نقش مهم ترانزیتی ترکیه در حوزه انرژی اشاره کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10448

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز