مارون، غدیر و زاگرس در لیست پرفروش‌ترین‌ها

براساس بررسی‌های انجام شده پتروشیمی مارون در بخش تولید توانست عنوان بیشترین افزایش مقدار فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از آن خود کند.
مارون، غدیر و زاگرس در لیست پرفروش‌ترین‌ها

به گزارش مسیر انرژی، کارنامه پتروشیمی‌های بورسی نسبت به شهریورماه سال گذشته بررسی شد؛ بر این اساس، پتروشیمی‌های مارون، غدیر، پارس و زاگرس در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند اما پتروشیمی‌های خارک، ارومیه، شیراز و پردیس رکورد کم‌فروش‌ترین‌های بورس را زدند. براساس بررسی‌های انجام شده پتروشیمی مارون در بخش تولید توانست عنوان بیشترین افزایش مقدار فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از آن خود کند. به طوری که مقدار فروش مارون در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد رشد کرد و از ۱۰۷ هزار تن در شهریور ۱۴۰۱ به بیش از ۱۵۹ هزار تن در شهریور سال جاری رسید.

 

مارون، غدیر و زاگرس در لیست پرفروش‌ترین‌ها

همچنین شغدیر و زاگرس دو پتروشیمی دیگر بودند که جایگاه دوم و سوم بیشترین افزایش مقدار فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تصاحب کردند. به طوری که مقدار فروش شغدیر ۳۲.۲ و زاگرس ۱۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

پس از آن پتروشیمی‌ پارس با ۱۱ درصد افرایش سود قرار دارد. آریاساسول نیز با ۹ درصد افزایش رتبه بعد را به خود اختصاص داده است.
پتروشیمی‌های اراک، قائدبصیر، تندگویان دیگر پتروشیمی‌های پرفروش بوده‌اند.

کم‌فروش‌ترین پتروشیمی‌های بورس

پتروشیمی خارک با ۶۱ درصد کاهش فروش در رتبه نخست این لیست قرار دارد و پس از آن ارومیه با ۵۹ درصد کاهش، شیراز ۵۶ درصد کاهش، کرمانشاه ۵۲ درصد کاهش، پردیس ۴۰ درصد کاهش، آبادان ۳۹ درصد کاهش قرار دارند.
پتروشیمی‌های نوری، بوعلی، خراسان، فناوران نیز نسبت به سال گذشته با کاهش فروش مواجه بوده‌اند.

 

مارون، غدیر و زاگرس در لیست پرفروش‌ترین‌ها

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12573

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی