مجهز شدن سه‌هزار مدرسه در آذربایجان‌ غربی به گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به بهره‌مندی سه هزار مدرسه استان از گاز طبیعی گفت: این مدارس در دوره سرد سال گذشته، بیش از ۵۹ میلیون مترمکعب مصرف داشتند
مجهز شدن سه‌هزار مدرسه در آذربایجان‌غربی به گاز طبیعی

به گزارش مسیر انرژی، علیرضا شیخی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مسوولان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص رعایت الگوی مصرف صحیح گاز طبیعی افزود: گاز مصرفی مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه و دارالقرآن‌ها رایگان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیریت این اماکن باید آگاه باشند این رایگان بودن زمانی خواهد بود که میزان مصرف آنها در محدوده الگوی مصرف باشد.

وی با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور اظهار کرد: در طول زمستان ما برای تامین گاز خانگی مجبور می‌شویم گاز بخش‌های صنعتی را محدود کنیم اما از سوی دیگر شاهد مصرف ناصحیح از سوی اماکنی هستیم که گازشان رایگان است.

شیخی با بیان اینکه هر ساله افزایش مشترک وجود دارد اما در تولید چندان افزایشی وجود ندارد، ادامه داد: برای افزایش راندمان و کنترل مصرف، باید دستگاه‌های گازسوز تبدیل به احسن شده و از دستگاه‌های با مصرف انرژی A استفاده شود.

وی با بیان اینکه مشترکان خوش‌مصرف در آیین‌نامه جدید اصلاح تعرفه‌های گاز تشویق می‌شوند، افزود: در آیین‌نامه جدید، بحث پاداش خوش‌مصرفی، هم برای بخش خانگی و هم بخش‌های غیرخانگی از جمله صنایع و مشترکان عمده در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه روند افزایشی مصرف گاز طبیعی در آذربایجان غربی ادامه نیابد و شاهد افت فشار یا قطعی نباشیم، نیازمند همراهی مردم برای کاهش مصرف هستیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: صرفه جویی در مصرف گاز قبل از شروع سال تحصیلی در قالب نامه به تمامی مناطق و شهرستانهای ۲۴ گانه ابلاغ شده است.

غلام حمیدی بیان کرد: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص تبیین اهمیت صرفه جویی از این انرژی و فرهنگ سازی در سطح مدارس و ساختمان های اداری و ستاد با همکاری روابط عمومی شرکت گاز استان تبلیغات محیطی لازم را طبق روال سالهای گذشته و با جدیت مضاعف انجام خواهد داد.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های کوهستانی و سردسیر کشور محسوب می‌شود.

این استان تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15187

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز