مدیریت مستقل گاز غرب مازندران؛ مطالبه‌ای که پاسخ داده شد

مدیریت مستقل شرکت گاز غرب مازندران از دیرباز تاکنون یکی از خواسته های مردم به ویژه فعالان اقتصادی این خطه از استان بوده که در سایه عزم و اراده مسوولان امر و موافقت وزیر نفت، این مطالبه عمومی محقق شد.
مدیریت مستقل گاز غرب مازندران؛ مطالبه‌ای که پاسخ داده شد

به گزارش مسیر انرژی، غرب مازندران با برخوداری بیش از ۲۰ نقطه شهری و بیش از هزار نقطه روستایی و با هشت شهرستان نور، نوشهر، رامسر، تنکابن، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی سه کرسی نمایندگی دارد.

موضوع استقلال شرکت گاز مازندران در خطه غربی استان به مرکزیت نوشهر از سه ماه پیش به دنبال پیگیری و نامه نگاری مسوولان به ویژه مدیرعامل شرکت گاز استان، مسوولان محلی و دیدار ملاقات نمانیدگان مجلس شورای اسلامی منطقه با وزیر نفت کلید خورد که پس از تلاش های مستمر و موافقت وزیر نفت، به تازگی دستورالعمل استقلال شرکت گاز غرب مازندران به بنا گفته مسوولان امر صادر شد و قرار است از این به بعد کارهای ادارای، پرداخت حقوق و صدور مجوزهای کسب و کار و خانگی از محمود آباد تا رامسر انجام گیرد.

غرب استان با جمعیتی دست کم یک میلیون نفر به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر همسایگی با دریا، جنگل های سرسبز هیرکانی، آثار تاریخی، اتصال به شبکه های حمل و نقل دریایی، هوایی و دسترسی آسان به استان های جنوبی به ویژه تهران و البرز از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر و گردشگر بوده و بنابراین حضور جمعیت بیش از پنج برابری در این ایام و تمایل و شوق این حجم انبوه مسافر به ساخت و ساز و فعالیت های اقتصادی می طلبد مسوولان امر برای پاسخ دهی سریع و بدور از کاعذ بازی اداری زیرساخت ها را در این منطقه فراهم نمایند که با شکل گیری دولت جهادی و عزم و اراده مسوولان در راس آنان استاندار این خواسته ها یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

راه اندازی دفتر استانداری غرب مازندران به مرکزیت نوشهر در دی ماه سال گذشته یکی از دستاوردهای دولت در این دیار علویان بوده که آغاز به کار این شعبه از آن زمان تاکنون به خواسته های بیش از سه هزار نفر از مردم این منطقه که خواسته عمده آنان دریافت انشعابات آب، برق، گاز، تقاضای وام های اشتغال، ازدواج، مسکن، رفع موانع و چالش های ناشی از مسائل زیست محیطی بوده با دستور مسوولان امر به این درخواست ها یکی پس از دیگری پاسخ داده شد.

مدیریت مستقل گاز غرب مازندران، مطالبه‌ای که دولت مردمی پاسخ داد

افزون بر حضور دست کم ۱۰ نفر از مدیران کل، معاونان ستادی استانداری و مسوولان محلی دراین دفتر بلکه شخص استاندار بالاترین مقام عالی دولت در این مدت سه بار در نوشهر حضور یافتند و به خواسته های مردم این خطه برای رفع مشکلاتشان دستور ویژه دادند و صرف نظر از این اقدام ماندگار که در طول بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

برگزاری نشست های کشوری و دعوت از استانداران شمالی برای حضور در این دفتر، نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان گل و گیاه، برگزاری نشست فرمانداران غرب مازندران با موضوع طرح های سالمسازی دریا و ده ها مورد نشست های دیگر از دیگر رهاورد راه اندازی این دفتر در این منطقه بوده است.

استاندار مازندران در زمان راه اندازی این دفتر در سخنانی گفته بود سزاوار و زیبنده نیست مردم خطه غربی استان برای یک کار اداری از رامسر غربی ترین نقطه استان تا ساری مرکز مازندران کیلومتر ها مسیر را طی کنند و افزون بروز عوارض روحی و روانی ناشی از بعد طولانی مسافت، خطرات جاده ای و اتلاف وقت همچنین در راهروهای استانداری معطل و سرگردان بمانند و همین دردسرها و مشکلات سبب شده تا از گذشته تاکنون مردمان این دیار علویان در پی اسقلال غربی این استان هستند.

سیدمحمود حسینی پور اظهار کرد : مازندران را باید یکپارچه دید و نباید به دنبال تجزیه آن بود منتهی امکانات و تجهیزات و اعتبارات باید به صورت تساوی و عادلان در شهرستان های این استان توزیع شود و نکته مهم تر آنکه زیرساخت ها هم باید برای تسهیل در امور خدمات دهی به مردم فراهم شود که یکی از آنان راه اندازی دفتر استانداری غرب مازندران است.

راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات پستی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر یکی از دیگر از آرزوهای بحق اهالی این منطقه گردشگری کشور بود که پس از چهاردهه انتظار به این خواسته هم پاسخ داده شد چرا یکی از چالش هایی که با حضور میلیونی مسافران و گردشگران به این خطه از آن رنج می برند، پدیده بغرنج ترافیک است که متاسفانه این معضل تمام شئون زندگی مردم بومی را تحت تاثیر قرار داده که یکی از آن موارد تاخیر در مبادلات پستی است.

دوری نقاط شهری غرب مازندران با مرکز استان، نارضایتی مشتریان بابت تاخیر در دریافت و ارسال مرسولات پستی به مقصد، پایین آمدن کیفیت مرسولات پستی به علت تکرار در تخلیه و بارگیری و موارد دیگر از مسائلی است که مردم این خطه را نگران کرده است.

تا اینکه با شکل گیری دولت سیزدهم که شعارش توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات، تمرکز زدایی، توجه به معیشت، تامین رفاه و بهبود معیشت مردم، توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بود این موضوع هم با حضور یکروزه معاون وزیر ارتباطات و فناوری و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی به غرب مازندران کلید خورد ودستور کار قرار گرفته است.

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی هفتم فروردین ماه سال گذشته با هدف بازدید به ادارات پست به غرب مازندران سفر کرد و در جریان این بازدید نظارت بر فرآیندها و تلاش در جهت ارتقای کیفیت خدمات پستی در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان را از اهداف سفرش مطرح کرد.

در این سفر، ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات پستی در یکی از شهرستان های غربی مازندران به عنوان یکی از خواسته های پیشنهادی از سوی مدیرکل پست مازندران مطرح شد که از آن زمان طی پی گیری و نامه نگاری با موافقت وزیر ارتباطات و فناوری قرار گرفت و مجوز راه اندازی این مرکز در شهرستان نوشهر صادر کرد.

سرانجام در مهرماه سال گذشته عملیات اجرایی این طرح با حضور مسوولان کشوری آغاز شد و روند اجرایی این طرح با زیربنایی حدود ۴۵۰ متر در شهرستان نوشهر در حال انجام است.

برابر گزارش ها، حدود ۳۰ درصد مرسولات پستی مازندران مربوط به غرب این استان است که متاسفانه این مرسوله ها در ترافیک شهرستان های رامسر، تنکابن، عباس آباد، کلاردشت، چالوس و نوشهر جمع آوری و برای ارسال به مرکز استان انتقال داده می شود که این رویه با چالش های متعددی همراه بوده است.

بنا به گفته فرماندار نوشهر، با افتتاح این طرح و از طرفی به علت نزدیکی به تهران، مدت زمان ارسال و دریافت مرسوله های پستی با تقویت ناوگان پستی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد

دراین پیوند، رییس اداره گاز ناحیه شهرستان های نوشهر، چالوس کلاردشت گفت : استقلال واحد بهره برداری شرکت گاز در خطه غربی استان یکی از آرزوهای دیرینه مسوولان و مردم این منطقه بوده که به شکر خدا و با پیگیری های پیوسته مسوولان استانی به ویژه مدیرعامل شرکت گاز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منطقه این پیگیری ها نتیجه داد.

هژبر جوادی افزود : این موضوع در بیش از ۲ ماهه گذشته مطرح و افزون بر نامه نگاری همچنین مسوولان امر به ویژه مدیرعامل شرکت گاز استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطه غربی استان دیداری که با وزیر نفت داشتند، این مقام وزارت با این خواسته موافقت و به تازگی دستورالعمل راه اندازی شرکت گاز غرب مازندران در نوشهر ابلاغ کرد.

وی بیان داشت : هم اینک شهرستان های هشتگانه از محمود آباد تا رامسر زیرمجموعه این شرکت قرار خواهند گرفت و به طور طبیعی چنین اتفاقی می تواند تحول شگرفی در بهبود فضای کسب و کار، رونق اقتصادی و همراه را رضایت مندی مردم و فعالان اقتصادی این منطقه به همراه داشته باشد.

این مسوول بیان داشت : یکی از آثار مثبت و سازنده استقرار شرکت گاز غرب استان در این منطقه آن است خیلی از سرمایه گذاران برای فعالیت های اقتصادی دیگر ضرورتی ندارد برای دریافت مجوز گرفتار پروسه های اداری در شرق استان به مرکزیت ساری نمی شوند و در همین جا به خواسته آنان رسیدگی و پاسخ داده می شود.

رییس اداره گاز ناحیه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت : در غرب مازندران بستر برای اجرای طرح های اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری و صنعتی فراهم است و زمانی که اغلب سرمایه گذاران جوینده مجوز در همین منطقه به آن ها در کوتاه مدت پاسخ داده شود به طور طبیعی شوق و تمایل آنان برای سرمایه گذاری، اشتغال آفرینی و تولید ثروت در این غرب مازندران بیشتر خواهد شد.

جوادی افزود : نکته دیگر آنکه هریک از شهرستان های غرب مازندران از چهار نقطه شهری برخوردارند و هر کدام از این شهرها هم یک مسوول شرکت گاز دارد و برای جابه جایی این مسوولان و صدور احکام انتصاب آنان دیگر نیازی نیست در مرکز استان انجام گیرد در همین جا امکانپذیر است ضمن انکه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هم در این شرکت صورت خواهد گرفت.

با استقرار شرکت گاز غرب مازندران، بیش از ۷۰۰ هزار مشترک زیرپوشش این مجموعه قرار خواهد گرفت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10042

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز