هرگونه معافیت مالیاتی تأمین‌کنندگان خوراک پتروشیمی بی عدالتی است

وضع ممنوعیت برای صادرات محصولات پتروشیمی، بر خلاف سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست دولت در حمایت از تولید بوده و دولت با آن مخالف است.
هرگونه معافیت مالیاتی تأمین‌کنندگان خوراک صنایع پتروشیمی بی عدالتی است

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی نمایندگان بخواهند با درج حکمی در برنامه هفتم به وزارت نفت اختیار بدهند که بتواند جلوی صادرات محصولات پتروشیمی را برای تأمین مصارف داخل در زنجیره ارزش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی بگیرد، بر خلاف اصول عدالت بوده و مداخله بیش از حد دولت در امور سرمایه‌گذاری غیردولتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپس افزود: اگر کسی وارد حوزه پتروشیمی شده و با سرمایه‌گذاری در این حوزه، بر روی بازار صادراتی آن حساب کرده است، دولت هم باید صادرات را تشویق کند و اگر به وزارت نفت اختیار داده شود که جلوی صادرات محصولات پتروشیمی را آنجایی که نیاز باشد بگیرد، کاملا بر خلاف سیاست‌های دولت در حمایت از تولید است.

منظور سپس افزود: در بخش دیگری از این حکم، گفته شده اگر تأمین‌کننده‌ای خوراک صنایع داخلی پتروشیمی را تأمین کرد، از پرداخت مالیات معاف است. یعنی داریم معافیت مالیاتی گسترده‌ای را به صنایع پتروشیمی که خوراک داخل را تأمین می‌کنند، می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هر کسی که در داخل کشور درآمدی را کسب می‌کند، باید مالیات آن را بپردازد، گفت: در شرایطی که یکی از سیاست‌های برنامه هفتم، اصلاح ساختار بودجه و کاهش وابستگی بودجه به نفت است، با این حکم نمایندگان، دولت از یکی از منابع مهم درآمدی یعنی مالیات بر عملکرد صنایع پتروشیمی محروم خواهد شد. بنابراین این حکم، هم تبعیض‌آمیز است و هم کاهنده درآمد‌های دولت، پس دولت با آن مخالف است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12659

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی