نقش مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در توسعه توربین IGT25-HS

طرح ارتقای توربین ملی، مراحل پژوهش و توسعه محصول با تکمیل آزمایش‌ها و آزمون صنعتی شهریورماه امسال به‌طور کامل انجام شد.
نقش مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در توسعه توربین IGT25-HS

به گزارش مسیر انرژی و به نقل شرکت ملی گاز ایران، توربین توسعه‌یافته IGT25-HS با گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون ۷۲ ساعته، در تأسیسات تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج ۶) نصب و عملیاتی شد. محسن مظلوم فارسی‌ باف، مدیر پژوهش و فناوری این شرکت با اشاره به نقش این مدیریت در باز طراحی و توسعه توربین  IGT25-HS گفت: پژوهش و طراحی این محصول فناورانه به‌ منظور غلبه بر چالش افت توان توربین ملی در شرایط گرم محیطی از سال ۱۳۹۸ در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام پس از تولید محصول و آزمون موفقیت‌آمیز آن در ۹ اسفندماه امسال، به‌صورت عملیاتی به بهره‌برداری رسید.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه توربین و تولید این محصول فناورانه تصریح کرد: با توجه به چالش مترتب بر توربین ملی حین کار در شرایط عملیاتی گرم، این مدیریت در سال ۱۳۹۸ با هدف رفع چالش از طریق ارتقا و توسعه فناوری این توربین، با شناخت کامل این چالش را بررسی کرد.

مظلوم فارسی‌باف اظهار کرد: پس از دریافت مجوزهای لازم در سطح شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و برگزاری ۱۲ نشست در شورای راهبری، طرح ارتقای توربین ملی، مراحل پژوهش و توسعه محصول با تکمیل آزمایش‌ها و آزمون صنعتی شهریورماه امسال به‌طور کامل انجام شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=17086

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز