واکنش تند مدیرکل وارداتی وزارت نفت به استخدام پیام کهتری انور

برخی ها حقوق نجومی دارند در حالیکه نیرو‌های شایسته وزارت نفت برای کاهش مشکلات و توسعه در حوزه نفتی فداکاری‌های موثری انجام می‌گیرد.
واکنش تند مدیرکل وارداتی وزارت نفت به استخدام پیام کهتری انور

به گزارش مسیر انرژی، در واکنش به استخدام بدون حساب و کتاب پیام کهتری انور، مدیرکل وارداتی وزارت نفت اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که دولت چهاردهم را دچار بحران خواهد کرد، باند‌هایی هستند که اصطلاحا باند‌های مافیایی شناخته می‌شوند که باهم وابستگی سیاسی و حزبی دارند که با ورود به بخش نفت دنبال منفعت طلبی هستند. به هرحال حوزه نفت هم صنعتی، اقتصادی است و هم سیاسی و بین المللی است. همچنین حوزه نفت صنعت زیر ساختی اقتصاد خرد و کلان ایران است به همین دلیل برای شان حضور در این بخش خیلی مهم است.
مدیرکل پیشین وزارت نفت در ادامه گفت: تلاش برای نفوذ به رده‌های بالای مدیریتی نفت در دولت نهم و دهم با ۲ شکل شروع شد. در واقع برای اینکه پست‌های کارمندی و کارشناسی را کمرنگ کنند، در دولت محمود احمدی نژاد اینطور گفتند که سن بازنشستگی را پایین می‌آوریم و همین شد که فشار سنگینی روی صندوق‌های بازنشستگی تحمیل شد که این اتفاق در صنعت نفت هم افتاد.
این کارشناس انرژی تصریح کرد: همچنین احمدی نژاد در اتفاقی عجیب گفت، می‌خواهد صنعت نفت را منحل کند. یادم می‌آید، وزیری هامانه وزیرنفت وقت که با این طرح مخالف بود، در مراسم تودیع اینطور بیان کرد که می‌خواهند صنعت نفت را شخم بزنند. به این معنی که در پست‌های درجه الف و ب و درجات بالاتر خدمات موثری داشته باشید تا بتوانید در این بخش منصوب شوید و فعالیت کنید.
او افزود: وقتی در سال ۱۳۸۴ وزیر جا به جا شد، وزارت نفت حدود ۸۰ هزار پرسنل متخصص و با ارزش داشت. اما در قدم اول به بهانه انحلال وزارت نفت عده زیادی را شخم زدند و در قدم بعدی تعداد کثیری را بازنشسته کردند و آدم‌های باند خودشان را بدون اینکه شایستگی داشته باشند، جذب کردند. دقیقا مثل پیام کهتری که البته مهندس شیمی است، باید کارش را از پالایشگاه شروع می‌کرد، نه اینکه به واسطه تمایلات سیاسی و حضور در دولت سایه، بعد از ناکامی در انتخابات‌های مجلس و شورا‌ها به عنوان مدیری بلندپایه در وزرات صنعت نفت حکم بگیرد. او خودش گفته است، در زمان فعالیت در سازمان بازرسی کل کشور ۷ میلیون تومان حقوق می‌گرفت و در سال ۹۶ با وام بانکی یک آپارتمان ۸۰ متری خریداری کرده بود. اما ایشان وقتی وارد وزارت نفت شده به حقوق نجومی رسیده است و اخیرا هم او را با در امور بین الملل شرکت نفت استخدام شده است.
وی توضیح داد: وقتی وزیر نفت دولت چهاردهم روی کار بیاید، با انبوهی از مستخدمین و پرسنلی روبرو می‌شود که نه سواد لازم را دارند و متخصص هم نیستند تا عملا دست آوردی نداشته باشند. آنهم در حالیکه نیرو‌های شایسته وزارت نفت برای کاهش مشکلات و توسعه در حوزه نفتی فداکاری‌های موثری انجام می‌گیرد.
خاقانی در پایان گفت: اینکه پیام کهتری انور با بهره گیری از وابستگی‌های سیاسی و روابط با سیاسیون در بدنه مدیریت نفتی تصمیم گیرشوند، آفتی است که سرتاسر هزینه ساز خواهد بود و مدیریت این بخش مهم را برای دولت آتی دشوارتر می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=19450

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت