گاز ۱۳ مرکز تجاری خراسان‌ شمالی قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: جریان گاز ۱۳ مرکز تجاری استان که در فضای باز از گرماتاب استفاده می‌کردند، قطع شد.
گاز ۱۳ مرکز تجاری خراسان‌ شمالی قطع شد

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از ایرنا، از روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی، سیدمحمود هاشمی روز یکشنبه اظهار کرد: استفاده از گرماتاب در فضای باز ممنوع است و جریان گاز مشترکان متخلف قطع می‌شود.

وی افزود: ممنوعیت استفاده از گرماتاب تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت و تاکنون برای ۱۳ مرکز تجاری نیز اخطار قطع صادر شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: با وجود اعلام ناترازی گاز در فصل سرما، متاسفانه از وسایل گرمایشی در محل‌های رو باز توسط مراکز تجاری به ویژه رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها استفاده می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: گروه های زمستانی شرکت گاز خراسان شمالی براساس قانون در مرحله اول نسبت به صدور اخطار به مراکز متخلف اقدام می کنند و در صورت بی توجهی به رعایت موضوع نسبت به قطع جریان گاز اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اتصال مجدد جریان گاز مشترکان متخلف پس از اخذ تعهد از نماینده تام‌الاختیار مشترک مبنی بر رعایت قوانین و عدم استفاده از وسایل گرمایشی انجام خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه بازرسی و پایش روزانه با جدیت انجام می‌شود، گفت: گاز طبیعی سهم همه بخش‌های مصرفی است که باید با مدیریت درست و صحیح گاز زمینه بهره‌مندی همگان را از این نعمت فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه استفاده مراکز تجاری به ویژه فست‌فودها یا رستوران‌های خیابانی از گرماتاب موضوع را از طریق مرکز امداد ۱۹۴ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، خراسان‌شمالی در انتهای خط لوله گاز خانگیران سرخس واقع شده و همواره در فصول سرد سال با افت فشار گاز مواجه است و تامین سوخت در این فصول به دغدغه اصلی صنایع استان تبدیل شده و مسوولان از اینک در تکاپو و چاره‌اندیشی برای تامین سوخت زمستانه هستند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و این تعداد از صنایع اندک خود گواه شرایط اقتصادی این خطه از شمالشرق کشور و است.

اگرچه اقتصاد این استان بر محور کشاورزی بنا نهاده شده ولی خراسان شمالی دارای صنایع بزرگ از جمله نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی بجنورد، آلومینای ایران، کارخانجات ریخته گری و لوله گستر اسفراین است که توانسته اند در سال های اخیر اشتغالزایی مناسبی در این استان داشته باشند.

نکته قابل تامل این است که سوخت این صنایع از گاز طبیعی است و در فصل سرد سال و هنگام برودت هوا با مشکل کمبود سوخت مواجه می شوند و برای تامین سوخت بخش خانگی جریان گاز در این صنایع قطع می شود.

خراسان شمالی در نقشه نفت و گاز کشور در انتهای خط لوله قرار دارد خط لوله ای که از خانگیران سرخس تغذیه می شود و بدلیل رشد صنایع خراسان رضوی تامین سوخت صنایع در خراسان شمالی با مشکل مواجه است.

کارشناسان بر این باورند که برای رفع مشکل همیشگی سوخت صنایع خراسان شمالی خط لوله جدیدی از مشهد به بجنورد باید در دستور کار قرار گیرد و این مسیر مقرون به صرفه تر و کوتاهتر است.

امتداد خط لوله مشهد به بجنورد مسیر مناسبی است چرا که خط لوله گاز در مسیر خط لوله نفت جاگذاری می شود و نیاز به مسیر جدید نیست و این هزینه کمتری را در بر می گیرد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15536

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز