گام بلند صدف خلیج‌ فارس به سمت تکمیل و راه اندازی

تجهیزات پکیج آمونیاک بزرگترین طرح تولید الاستومر خاورمیانه با گام بلند صدف خلیج‌فارس به سمت تکمیل و راه اندازی نصب شد.
گام بلند صدف خلیج‌ فارس به سمت تکمیل و راه اندازی

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، تجهیزات پکیج آمونیاک پتروشیمی صدف خلیج‌ فارس که یکی از حلقه‌ های مفقوده این طرح بود، تامین و نصب شد.
با نصب کلیه تجهیزات پکیج آمونیاک پتروشیمی صدف خلیج‌ فارس در واحد ۱۷۰۰ که واحد خنک‌ سازی فرآیند پلیمریزاسیون refrigeration unit است؛ گام بلندی در مسیر تکمیل و راه اندازی پروژه پتروشیمی صدف خلیج‌ فارس برداشته شد.
پس از بهره‌ برداری، در واحد ۱۳۰۰ و ۲۳۰۰ که ناحیه راکتور ها است، عملیات پُلیمِریزاسیون مولکول ESBR (لاستیک استایرن بوتادین) رقم می‌ خورد و واحد ۱۷۰۰ به عنوان یکی از اجزای مهم و اساسی شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس دمای فرآیند را کنترل می‌ کند.
به عبارت دیگر، پکیج آمونیاک، کنترل دمای واکنش پلیمر را به عهده دارد و پکیج خنک کننده فرآیند توسط گردش آمونیاک است که با توجه به نوع واکنش شیمیایی و سیستم‌ های راکتور موجود باید دمای مواد را قبل از راکتور به حدود ۷ درجه سانتیگراد برساند.
گفتنی است؛ پتروشیمی صدف خلیج‌فارس پس از بهره برداری سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک مصنوعی استایرن بوتادین تولید و به بازار های داخلی و خارجی عرضه می‌ کند.
انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=17140

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی