۹ ماه روشن صنعت پتروشیمی

فروش چهار واحد پتروشیمی از مجموعه خلیج فارس در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
۹ ماه روشن صنعت پتروشیمی

به گزارش مسیر انرژی، گزارش فعالیت ماهانه سامانه کدال نشان می‌دهد فروش پتروشیمی نوری در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ به شکل محسوسی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که سودآوری این واحد بر مدار صعودی قرار گیرد.
بر همین اساس اطلاعات منتشر شده در این سامانه نشان دهنده این است فروش پتروشیمی پارس در آذر ماه ۴۴ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان فروش داشته است این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. رکورد فروش این شرکت به محصول استایرن منومر اختصاص داشت.
پتروشیمی بوعلی نیز در ۹ ماه ابتدایی امسال ۳۸ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان فروش داشته است که رشد حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی داشته است. بیشترین فروش این واحد تولیدی امسال ریفرمیت بوده یکی از محصولات مهم در صنعت پتروشیمی است.
اما پتروشیمی نوری امسال سال پرفروغی را پشت سر گذشته است این واحد تولیدی در ۱۴۰۲ به فروش ۸۴ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان رسیده است که نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته رشد داشته است بیشترین میزان درآمدی که “نوری” طی این دوره یک‌ماهه به دست آورد در اختیار «مخلوط رافینیت (A۸۰، A۹۲) بازار داخلی بود.
پتروشیمی ارومیه نیز در نه ماهه ابتدایی امسال هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان فروش محصول داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۴۷۰ میلیارد تومانی داشته است. سولفات پتاسیم بیشترین سهم را فروش این شرکت را به خود اختصاص داد.
بررسی دلایل افزایش فروش این واحدها نشان می‌دهد که چهار پتروشیمی یاد شده با کاهش هزینه‌های تولید سبب شده تا این واحدها در مسیر صعودی قرار داشته باشند و به نسبت عملکرد قابل قبولی را امسال ارائه دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15742

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل