افزایش صادرات نفت روسیه در ماه فوریه

صادرات نفت خام روسیه به کشورهای خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق (اف اس یو) در مجموع 4.65 میلیون بشکه در روز بوده است.
افزایش صادرات نفت روسیه در ماه فوریه

به گزارش مسیر انرژی، روسیه صادرات نفت خود را در ماه فوریه افزایش داد که عمدتاً به دلیل تغییر مسیر جریان از بازار داخلی بود که در آن برخی از پالایشگاه ها با قطعی های برنامه ریزی نشده مواجه شدند.
به گفته منابع نزدیک به اطلاعات رسمی، صادرات نفت خام روسیه به کشورهای خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق (اف اس یو) در مجموع ۴.۶۵ میلیون بشکه در روز بوده است.
این رقم شامل صادرات روسیه از طریق و دور زدن سیستم اپراتور خط لوله ملی نفت ترانس نفت است، اما شامل محموله های روسیه به کشورهای FSU به ویژه به بلاروس نمی شود. اطلاعات مربوط به محموله ها به بلاروس در دسترس نیست، اما اطلاعات انرژی حدود ۳۵۰۰۰۰ بشکه در روز تخمین زده شده است.
صادرات نفت روسیه به کشورهای غیر FSU در ماه فوریه نسبت به ماه قبل ۷۴۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت، همانطور که به طور گسترده به دلیل کاهش محموله ها به پالایشگاه های داخلی انتظار می رفت.
بخش پالایش روسیه، سومین بخش بزرگ جهان، در ماه های ژانویه و فوریه با حملات هواپیماهای بدون سرنشین و قطعی برنامه ریزی نشده در برخی از کارخانه ها مواجه شد.
منابع گفتند که صادرات به پالایشگاه های داخلی حدود ۱۳۰ هزار بشکه در روز در ماه کاهش یافت و به ۵.۴۴ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه رسید.
محموله ها از طریق شبکه حمل و نقل ترانس نفت در ماه فوریه حدود ۱۳۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت، عمدتاً به این دلیل که حجمی که می توانست به پالایشگاه های داخلی ارسال شود برای صادرات هدایت شد.
افزایش عمده صادرات در بنادر مرتبط با سیستم ترانس نفت – پریمورسک و اوست-لوگا در دریای بالتیک، نووروسیسک در دریای سیاه و بندر کوزمینو در اقیانوس آرام مشاهده شد.
صادرات خط لوله روسیه به چین از طریق خط لوله اسپو و از طریق قزاقستان در ماه فوریه در مقایسه با ماه قبل ثابت بود و صادرات خط لوله به اروپا نیز ثابت مانده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=16967

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل