امکان آلودگی پتروشیمی نمین در حد صفر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه پتروشیمی نمین ‌مجوز قانونی دارد، گفت: امکان آلودگی پتروشیمی در حد صفر است.
امکان آلودگی پتروشیمی نمین در حد صفر است

به گزارش مسیر انرژی حسن قاسم‌پور  ‌اظهار کرد: در بحث پتروشیمی نمین سرمایه‌گذار موظف شده تا سیستم پایش آنلاین، تصفیه‌خانه و سایر تجهیزات مورد نیاز را راه‌اندازی کند تا مجوز بهره‌برداری برای پتروشیمی نمین صادر شود.

وی تصریح کرد: برخلاف پروژه پتروشیمی میان کاله که بدون مجوز قصد اجرایی و عملیاتی داشتند، پتروشیمی نمین با مجوز قانونی احداث شده ولی با توجه به حساسیت‌های راه‌اندازی این مجموعه تولیدی و به نفع مردم منطقه، از سرمایه‌گذار خواسته‌ایم تا تمام تمهیدات لازم را برای پایش آنلاین انجام داده تا آسیبی متوجه مردم نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ما طرفدار محیط زیست هستیم و در کنار آن از طرح‌های صنعتی دارای مجوز و پایبند به ضوابط قانونی در حوزه زیست محیطی حمایت می‌کنیم و بر این باوریم، نباید با فرافکنی و طرح موضوعات غیرواقعی در این مسیر ذهنیت نامناسبی را ایجاد کرد.

قاسم‌پور مباحث مطرح شده در مورد آثار زیانبار فرمالین، گاز متون، متانول و سایر مواد آلاینده را در پتروشیمی نمین یادآور شد و افزود: به هیچ وجه این مواد شیمیایی وارد چرخه طبیعت منطقه نخواهد شد و امکان آلودگی آنها در حد صفر است و ما رصد دقیق را در این حوزه انجام می‌دهیم تا پتروشیمی که در رده چهار آلایندگی قرار دارد با خطر و آسیبی گلایه‌های هموطنان را در منطقه همراه نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر پتروشیمی نمین، واحد تولیدی ام.دی.اف که متعلق به این سرمایه‌گذار است، تمام ضوابط زیست محیطی را در راه‌اندازی و تولید محصولات خود انجام داده و مشکلی از بابت آلایندگی پساب یا کوره‌های آن وجود ندارد.

قاسم‌پور مباحث مطرح شده در فضای مجازی را با جانبداری از برخی مسائل و موضوعات هیجانی یادآور شد و اضافه کرد: بیشتر از مردم منطقه ما روی این موضوع حساس هستیم و اجازه نمی‌دهیم تا راه‌اندازی کارخانه پتروشیمی در ماه‌های آینده با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی، آلایندگی خاصی را ایجاد کند.

وی بیان کرد: در طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزا در کنار حمایت از رشد تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، حفظ محیط زیست را یک وظیفه عمومی و همگانی می‌دانیم و بر این باوریم محیط زیست، محیط ایست نیست.

قاسم‌پور پیوست زیست محیطی ۲ پروژه مهم تعریض محور اردبیل ـ سرچم و راه آهن اردبیل را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به اینکه در جنوب استان جمعیت کل و بز به شدت افزایش یافته، ما صیانت از زیستگاه آنها را مهم می‌دانیم و قرار است در توسعه بزرگراه اردبیل – سرچم و حتی راه آهن اردبیل تدابیری خاص برای صیانت از زیستگاه کل، بز و آهو در نظر گرفته شده تا زندگی آنها به خطر نیفتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امیدواریم با طرح مسائل علمی به دور از مسائل انحرافی و حاشیه‌ای زمینه برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم آید تا ما بتوانیم با نصب سیستم پایش آنلاین و بر خط در پروژه پتروشیمی نمین از سرمایه‌گذار و طرح‌های ایجاد شده حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10143

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی