اکتشاف نفت و گاز در آلاسکا ممنوع شد

اکتشاف نفت و گاز در آلاسکا توسط رئیس جمهور آمریکا، جوبایدن به دلیل لزوم محافظت از پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال متوقف شد.
اکتشاف نفت و گاز در آلاسکا ممنوع شد

به گزارش مسیر انرژی به نقل از فرانس۲۴؛ رییس جمهور آمریکا متعهد شده است که از پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال به مساحت ۱۹.۶ میلیون جریب (۷.۹ میلیون هکتار) برای خرس های قطبی و کاریبوها محافظت کند و به همین دلیل اکتشاف نفت و گاز در آلاسکا ممنوع شد.

جو بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که بحران آب و هوایی قطب شمال را بیش از دو برابر سایر نقاط جهان گرم می کند، ما مسئولیت داریم که از این منطقه ارزشمند برای همه سنین محافظت کنیم.

بایدن با این اقدام دستور ترامپ را لغو کرد. دولت جمهوری خواه ترامپ یک روز قبل از مراسم تحلیف بایدن هفت قرار داد اجاره به اداره توسعه صنعتی و صادرات آلاسکا صادر کرده بود.

این تصمیم توسط یک سناتور جمهوری خواه از آلاسکا مورد انتقاد قرار گرفت، جایی که مقامات به دنبال حفاری در ذخایر برای تضمین مشاغل و درآمدهای ایالت بودند.

دولت آمریکا همچنین گفت: اجاره جدید در بیش از ۱۰ میلیون هکتار در ذخیره‌گاه ملی نفت آلاسکا، منطقه‌ای به وسعت ۲۳ میلیون جریب در شمال این ایالت که بزرگترین زمین عمومی دست‌نخورده در ایالات متحده است، ممنوع خواهد کرد.

این اقدامات آخرین تلاش بایدن برای مهار فعالیت های نفت و گاز در زمین های عمومی است که بخشی از دستور کار گسترده تر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=11128

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل