تأسیسات آبرسانی نفت و گاز گچساران در خدمت جوامع پیرامونی منطقه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از آبرسانی روزانه به ۱۰۷ روستا و مناطق شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود نیمی از ظرفیت تأسیسات آبرسانی این شرکت به آبرسانی به روستاها و مناطق شهری گچساران اختصاص یافته است.
تأسیسات آبرسانی نفت و گاز گچساران در خدمت جوامع پیرامونی منطقه

به گزارش مسیر انرژی به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت:‌ این شرکت ۶ تأسیسات آبرسانی مهم دارد که برای تأمین آب تأسیسات، واحدهای عملیاتی و منازل سازمانی احداث شده‌اند، اما با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، حدود ۴۰درصد آب تولیدی این شرکت به‌صورت مستمر و روزانه به مناطق شهری و روستاهای مناطق پیرامونی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: هشت روستا و منطقه شهری از توابع شهرستان‌ گچساران به‌صورت روزانه و مستمر از آب تولیدی تأسیسات آبرسانی خیرآباد با مجموع دبی ۵۰ هزار لیتر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به تأسیسات آبرسانی دوگنبدان، گفت: از مجموع آب تولیدی تلمبه‌خانه دوگنبدان حدود ۱۰۰ هزار لیتر به شهر دوگنبدان و روستاهای تابع اختصاص می‌یابد.

کمالی با اشاره به ۲ تأسیسات آبرسانی امامزاده جعفر و ابدالان بیان کرد: از مجموع آب تولیدی روزانه این واحدهای آبرسانی، ۳۰۰ هزار لیتر به مصرف هشت روستا و منطقه شهری شامل مناطق روستایی خربل، امامزاده جعفر، اسلام‌آباد و مناطق شهری بهشت‌زهرا، پلیس‌راه، مسجد حضرت علی‌اکبر و مناطق شهری کوی ادارات، سه بانک و تعدادی مرکز نظامی و انتظامی می‌رسد.

وی با اشاره به نقش شرکت نفت و گاز گچساران در رفع بحران کم‌آبی این شهرستان در سال‌ ۱۴۰۲، اعلام کرد: این شرکت در تابستان پارسال با احداث یک خط لوله ۶ اینچ آب از تأسیسات آبرسانی امامزاده جعفر و اتصال به خط لوله اصلی آبفای شهرستان در مسیر جاده بهشت‌زهرا به دوگنبدان و تأمین روزانه ۲۰۰ هزار لیتر آب برای مصارف شهری و روستایی این شهرستان، به رفع بحران کم‌آبی کمک کرده است و به‌تازگی نیز با تخصیص روزانه ۱۲۰ هزار لیتر آب به مناطق روستایی شهرستان گچساران در چهاربیشه، بی‌بی‌جان آباد و آب شیرین به این مشارکت تداوم بخشیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به نقش‌آفرینی این شرکت در بحران اخیر تنش آبی گچساران اشاره کرد و گفت: به درخواست اداره امور عشایر و آبفا و با هماهنگی فرمانداری گچساران، ۱۰۰ تانکر با ظرفیت هزار مترمکعب به‌مدت ۱۲ ماه در همه فصل‌های سال برای روستاها و مناطق عشایری درگیر با تنش آبی در شهرستان گچساران اختصاص یافت و در روزهای پیش‌ِرو نیز بنا به درخواست فرمانداری گچساران، ۱۰۰ تانکر آب سیار برای روستاهای بخش مرکزی گچساران آماده آبرسانی است.

کمالی افزود: ۴۰درصد از مجموع آب تولیدی روزانه از سوی آبرسانی‌های شرکت نفت گچساران، برای توزیع در روستاهای یادشده و شهر دوگنبدان در اختیار امور آبفای مناطق همجوار تأسیسات قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر در شهرستان تصریح کرد: با هدف نجات طبیعت گچساران از این بحران، با استفاده از علمک آبگیری تلمبه‌خانه امامزاده جعفر ۱۰۰ هزار لیتر به خودروهای آتش‌نشانی شهرستان در طول یک ماه اخیر تخصیص داده شده و این همکاری استمرار دارد.

‌مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد و به درخواست مدیریت بحران استانداری در تابستان ۱۴۰۱، با هدف نجات ۴۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان چرام از خطر نابودی ناشی از بی‌آبی یک‌ماهه، کارشناسان متخصص اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت گچساران به‌منظور تعمیر خط لوله خروجی پمپاژ آب در بستر رودخانه نازمکان اقدام کردند.

کمالی با اشاره به کمبود شدید آب شرکت نفت گچساران در اماکن مسکونی و اداری و ضرورت تأمین فوری آب کارخانه‌های نمک‌زدایی برای تولید نفت کشور، یادآور شد: شایسته است سازمان‌ها و مدیریت‌های متولی آب‌رسانی شهرستان و استان، در کوتاه‌ترین زمان برای ایفای نقش خود در رساندن آب به روستاها و شهرهایی که از خطوط لوله آب شرکت نفت انشعاب گرفته‌اند، چاره‌اندیشی کنند تا این شرکت بتواند به مأموریت اصلی تولید نفت و گاز خود نیز عمل کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=19500

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز