توسعه پتروشیمی ها در ایلام؛ این بار پتروشیمی هلیلان

پتروشیمی هلیلان از جمله پروژه های کلان دولت سیزدهم در استان ایلام است که ۸۰ درصد ماشین آلات این طرح وارد شده است.
پتروشیمی هلیلان

به گزارش مسیر انرژی به نقل از ایرنا، “هلیلان” از جمله شهرهای دورافتاده در شمال شرقی استان ایلام با مجموعه‌ای از محرومیت‌ها و مشکلات است که هم اکنون دولت سیزدم برنامه های مختلفی را رفع محرومیت منطقه درنظر گرفته است.

پتروشیمی هلیلان از پروژه‌های مصوب دولت برای توسعه این منطقه محروم است که در دولت سیزدهم روند خوبی را طی می کند و هم اکنون ۸۰ درصد ماشین آلات این طرح وارد شده است.

روند پیشرفت پروژه هم اکنون مطلوب است و بطور قطع در آینده باعث پیشرفت و آبادانی در منطقه محروم هلیلان می شود، این پروژه سالانه ۲۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک ، اتیلن و وینیل استات تولید می کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پروژه پتروشیمی هلیلان، اظهار کرد: الان روند ساخت پروژه پتروشیمی سرعت گرفته و به طور جدی پیگیر اختصاص منابع مالی به این پروژه هستیم.

سارا فلاحی” بیان کرد: ۸۰ درصد ماشین آلات پتروشیمی هلیلان وارد شده و در آینده ای نزدیک نقش مهمی در توسعه شهرستان هلیلان و حتی کل استان ایلام خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی هلیلان نیز در این خصوص یادآور شد: این پروژه می توان سالانه ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.

اصغر عارفی” اضافه کرد: در دولت سیزدهم روند ساخت پروژه شتاب گرفته است، در بحث تسهیلات خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته، بخش نیروگاه پتروشیمی هلیلان تا هشت ماه آینده تکمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبارات صندوق توسعه ملی و تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان سال ۱۴۰۳ یا اوایل ۱۴۰۴ کل این پروژه آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام/

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=11480

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی