تولید پلی پروپیلن از CO2 برای اولین بار در جهان

تولید پلی پروپیلن از CO2 برای اولین بار در جهان توسط کمپانی تبدیل کربن Twelve با همکاری کمپانی بیوتکنولوژی LanzaTech انجام شد.
تولید پلی پروپیلن از CO2 برای اولین بار در جهان

به گزارش مسیر انرژی به نقل از پیام نقت، کمپانی تبدیل کربن Twelve با همکاری کمپانی بیوتکنولوژی LanzaTech برای اولین بار به تولید پلی پروپیلن از CO2 – بسپار کلیدی در تجهیزات پزشکی مانند سرنگ – دست یافت.
فناوری تبدیل کربن Twelve، گاز CO2 را به موادی که پیش از این از سوخت های فسیلی تولید می شد، تبدیل می کنند. این کمپانی به تولید کنندگان کمک می کند تا از طریق جایگزینی مواد پتروشیمی موجود در محصولات و زنجیره تامینشان با مواد شیمیایی کربن منفی تولید شده از CO2، از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کنند.
فناوری بازیافت کربن LanzaTech به نام Pollution to products، از راه حل هایی با پایه طبیعی جهت تولید اتانول و سایر مواد از منابع ضایعات کربن استفاده می کند. این همکاری دو پلتفرم فناوری را همراه کرده تا به توسعه محصولات بیشتر از منبع CO2، به عنوان یکی از راه حل های تبدیل کربن به محصول، بپردازند.
یکی از مقامات علمی Twelve می گوید، پلی پروپیلن یک ماده کلیدی برای برخی مصارف ضروری پزشکی و همچنین بسیاری ازمحصولات موجود در زندگی روزمره ماست. امروزه در سراسر دنیا، تمام پلی پروپیلن مورد استفاده در تمام بخش ها از پتروشیمی ها تولید می شود. هم اکنون ما راه حلی برای تولید این ماده ضروری از CO2 و آب، به جای سوخت های فسیلی، داریم. این محصول از نظر کیفیت، عملکرد و کارایی کاملا مشابه نمونه موجود است. تخمین زده می شود با جایگزینی تمام پلی پروپیلن های مصرف در جهان با نمونه تولید شده از CO2، انتشار کربن در سال حدود ۷۰۰ میلیون تن کاهش خواهد داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10984

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل