خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات عمده پتروشیمی به زودی محقق می‌شود

سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی مورد استفاده در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی نقشی مهم در تأمین نیازهای این صنعت دارند.
خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات عمده پتروشیمی به زودی محقق می‌شود

به گزارش مسیر انرژی، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات و تجهیزات دوساله دولت مردمی که در شهر قم در حال برگزاری است، گفت: از اهداف مهم و راهبردی دولت سیزدهم در حوزه نفت وپتروشیمی، ساخت و تکمیل کالاها، تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی‌با تکیه بر صنعت داخل است، بنابراین شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی که نیاز به کالا و تجهیزات دارند، از توانمندی‌های سازندگان داخلی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، افزود: در زمینه تأمین کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی پنج تا ۶ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: خوشبختانه سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی مورد استفاده در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی‌نقشی مهم در تأمین نیازهای این صنعت دارند.

شاهمیرزایی به داخلی‌سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت نفت اشاره کرد و تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی را رقم زده است و تا پایان دولت سیزدهم کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی خواهد شد.

معاون وزیر نفت با تأکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن صنعت پتروشیمی‌ایران گفت: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک هدف مورد توجه قرار دارد و با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ضمن کاهش خام‌فروشی، به سوی تولید محصولات نهایی گام برخواهیم داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=13895

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی