صرفه‌جویی یک و نیم میلیون دلاری در پتروشیمی مارون

صرفه‌جویی یک و نیم میلیون دلاری در بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان بر اساس طراحی صورت گرفته در واحد HDPE پتروشیمی مارون انجام می شود.
صرفه‌جویی یک و نیم میلیون دلاری در بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان

به گزلرش مسیر انرژی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی مارون بر اساس طراحی صورت گرفته در واحد HDPE این پتروشیمی و بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان، سالیانه شاهد یک و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی خواهیم بود.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی مارون در ازای هر تن تولید لازم است ۵ و نیم کیلوگرم هگزان مصرف شود. این مقدار در فصل گرم به ۱۴ کیلو و فصل‌های سرد به بیش از ۹ کیلوگرم می‌رسید.

با توجه به اختلاف زیاد با شرایط طراحی، پروژه‌ای پژوهشی با شرکت پژوهش و فناوری تعریف شد و موضوعات آن از طریق کارگروه پژوهشی پیگیری شد.

با اصلاحاتی که در واحد HDPEو اورهال سال ۱۴۰۲ صورت گرفت این مقدار اکنون به ۴/۶ کیلو به ازای هر تن رسیده است که باعث صرفه‌جویی سالیانه ۱۵۰۰ تن در مصرف هگزان (معادل ۱/۵ میلیون دلار) در سال خواهد شد.

بدون شک اجرای طرح‌های پژوهشی مشابه در پتروشیمی مارون و سایر مجتمع‌های پتروشیمی کشور می‎تواند به صرفه‌جویی بیشتر کمک کند که این صرفه‌جویی کمک زیادی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

در پتروشیمی مارون و با حضور مهندس امین امرایی توجه به امر پژوهش در دستور کار این مجتمع قرار گرفته و در راستای بهبود و ارتقاء فرایند تولید، سعی می‎شود از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی کشور به بهترین شیوه استفاده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10851

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی