صفر شدن ذخایر نفتی شناور کشور!

در حالی شاهد به صفر رسیدن ذخایر شناور نفتی کشورمان هستیم که نه تنها تولید نفت ایران در بازه پس از آگوست ۲۰۲۲ کاهش نیافته بلکه بیش از یک میلیون بشکه در روز هم افزایش یافته است.
صفر شدن ذخایر نفتی شناور کشور!

به گزارش مسیر انرژی؛ موسسه کپلر از صفرشدن ذخایر نفتی شناور  ایران حکایت دارد. این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون در ظاهر ۱۷۶ تحریم بر شبکه فروش نفت ایران شامل نفتکش‌ها، شرکت‌ها و افراد اعمال کرده است.

موضوعی که باعث شده شائبه‌هایی مبنی بر چشم‌پوشی آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران در شرایط بدون اجرای برجام مطرح شود. حتی اگر توافق پنهانی هم در کار نباشد، به نظر می‌رسد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، آمریکا را بر آن داشته تا تحریم‌های خود علیه نفت ایران را حداقل برای مدتی نادیده بگیرد و اجازه ورود آن به بازار را بدهد. به‌ویژه آنکه شرایط بازار نفت تأثیر مستقیمی روی انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا خواهد گذاشت.

گرچه اکنون چنین شرایطی را باید به فال نیک گرفت، اما رویترز در گزارشی دیگر از تخفیف‌های ویژه ایران به چین در فروش نفت خبر داده است. چنانکه میزان این تخفیف طی ۹ ماه بیش از ۴.۲ میلیارد دلار بوده است.

در همین زمینه چندی پیش از سوی منابع داخلی اعلام شد که موجودی ذخایر نفتی شناور ایران پس از بارگیری اکثر این ذخایر به مقصد چین به صفر رسید که این مسئله پیامدهای سیاسی و اقتصادی دارد. این ذخایر با وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا فروخته شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12971

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت