علت عدم‌ حضور فرمانداران در جلسه اخیر پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی چه بود؟!

آیین انعقاد تفاهمنامه شورای راهبردی پارس جنوبی با مسؤولان چهار شهرستان عسلویه، کنگان، جم و دیر برای اجرای طرح های عمرانی هفته گذشته در آمفی تئاتر مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد‌.
منطقه پارس جنوبی
به گزارش مسیر انرژی و به نقل از آینه جم، آیین انعقاد تفاهمنامه شورای راهبردی پارس جنوبی با مسؤولان چهار شهرستان عسلویه، کنگان، جم و دیر  برای اجرای طرح های عمرانی هفته گذشته در  آمفی تئاتر مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد‌.
برای چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر ۹۵ پروژه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .
 ۴۱ پروژه در عسلویه ۸۵ میلیارد و ۸۰۰ تومان،  ۲۵ پروژه در کنگان با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان ، ۱۵ پروژه در جم با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان  و ۱۴ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دیر نهائی و تفاهمنامه آن امضا شد.
در این مراسم‌ جمعی از مدیران کل استان، مدیران شهرستان های جنوبی بوشهر، مدیرعامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی، نماینده مجلس، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی، امامان جمعه‌ و جمعی از دیگر مسؤولان و شوراها حضور یافتند.
برای امضای تفاهم نامه از فرمانداران عسلویه، کنگان، دیر و جم نیز دعوت شد در این برنامه حضور یابند اما بر‌خلاف سالهای قبل‌ فرمانداران در مراسم حاضر نشدند این در حالیست تمام پروژه ها با مشورت فرمانداران برنامه‌ ریزی شده  و در فرمانداری‌ها نهایی شده است.
در  جلسه ای که بیشتر مدیرعامل شرکت‌های پتروشیمی عسلویه حضور داشتند پروژه های خوبی در دستور کار اجرا قرار گرفت و حضور مسؤولان عالی چهار شهرستان و سخنرانی ایشان پیرامون مشکلات و کمبودهای چهار شهرستان می توانست به سود منطقه باشد و هم افزایی و هماهنگی خوبی برای اجرای پروژه ها انجام گیرد.
برای اذهان عمومی این سؤال مطرح است چرا در این جلسه مهم فرمانداران غایب بودند در حالیکه تمام پروژه ها بامشورت ایشان نهایی شده‌است؟!
در این زمینه تحلیل های مختلفی منتشر شد؛ برخی گمانه‌زنی‌ کردند تصمیم برای عدم‌ حضور فرمانداران در این برنامه؛ دستوری از استاندار بوده است درحالی‌که تعدادی از مدیران کل استان نیز در مراسم حضور یافتند.
 در ماه های گذشته زمزمه هایی شنیده شده استاندار فعلی بی میل نیست بخش از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی و عوارض آلایندگی جنوب‌ استان در مناطقی هزینه کند که‌ دور از آلودگی ها و عوارض صنعت است و در این زمینه تلاش‌هایی نیز داشته است.
گرچه‌ قضاوت نهایی را باید به بعد از شنیدن دلایل عدم حضور فرمانداران واگذار کرد .
برای پیگیری موضوع با فرماندار جم تماس‌ گرفتیم سید محمد احمد پور فرماندار جم گفت درباره دلیل غیببتم فعلا سکوت‌ می‌کنم اما در آینده نزدیک در این زمینه اظهارنظر خواهم کرد.
فرماندار عسلویه گفت: درباره موضوع فوق هماهنگی انجام خواهم داد خدمتتان خواهم گفت.
فرماندار کنگان هم گفت تلفنی مصاحبه‌ نمی کنم‌ در فرمانداری کنگان حضور یابید تا صحبت کنیم.
درحالی که در استان خوزستان اعتبارات هنگفت مسئولیت‌های اجتماعی و شورای راهبردی پتروشیمی ها در حال توزیع است اما در استان بوشهر تفرقه، حواشی ، سهم خواهی و بی تجربگی برخی مدیران استان همچنان سبب‌ شده‌ این خطه از قافله توسعه عقب بماند وزارت‌ نفت هم بی میل نیست این روند ادامه یابد.
رسانه خبری تحلیلی آینه جم روزهای آینده نیز سعی می کند این موضوع را پیگیری کند و آمادگی داریم توضیحات فرمانداران و روابط عمومی استانداری بوشهر را منتشر کنیم.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12908

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل