هر بشکه نفت ایران چقدر تخفیف دارد؟

هر بشکه نفت ایران موسسه طی گزارشی آرگوس در هفته گذشته، ۱۲ دلار تخفیف دارد که منجر به افزایش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران شده است.
هر بشکه نفت ایران چقدر تخفیف دارد؟
به گزارش مسیر انرژی به نقل از نفیرنفت، موسسه آرگوس طی گزارشی در هفته گذشته، میزان تخفیف هر بشکه نفت ایران را ۱۲ دلار برآورد کرد که منجر به افزایش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران شده است.

در شرایط تحریم، نفت ایران به دلیل پوشش ریسک خریداران با تخفیفات مختلفی با توجه به قیمت نفت به فروش می‌رسد.

همایون فلکشاهی تحلیلگر موسسه کپلر در مصاحبه‌ای عدد تخفیف ایران را بین ۱۰ تا ۱۲ دلار اعلام کرد. اندیشکده Bourse Foundation نیز این رقم را ۶ دلار برآورد کرد.

بلومبرگ در گزارشات متعددی رقم تخفیف ایران را بین ۵ تا ۱۰ دلار تخمین زده است. اخیرا تانکر ترکرز نیز بعد از اعلام رسیدن رقم صادرات نفت ایران به ۲.۲ میلیون بشکه، رقم تخفیف را ۱۰ دلار اعلام کرد.

در مجموع تخفیف هر بشکه نفت ایران در دو سال گذشته بین ۵ تا ۱۲ دلار متغیر بوده که با وجود نوسان قیمت نفت ایران بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار به معنای تخفیف ۵ تا ۱۵ درصدی‌ است و ادعاهای تخفیف ۵۰ درصدی با واقعیت هم‌خوانی ندارد.

تخفیف هر بشکه نفت ایران چقدر است؟

در غیر این صورت می توان گفت قیمت فروش نفت فدای حجم صادرات آن شده است؛ بطوریکه در خوشبینانه‌ترین حالت نفت ایران در بازارهای جهانی با ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

 

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10973

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت