هزینه تولیدنفت و گاز با نوسازی ناوگان حفاری کاهش یافت

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران: با توجه به برنامه‌های شرکت ملی نفت برای افزایش تولید نفت و گاز، کمبود و فرسودگی دستگاه‌های حفاری چالش‌برانگیز خواهد بود
هزینه تولیدنفت وگاز با نوسازی ناوگان حفاری کاهش یافت

بهخ گزارش مسیر انرژی، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت گفت: کمبود و فرسودگی دستگاه‌های حفاری باعث افزایش هزینه‌های حفاری شده است،که با نوسازی ناوگان حفاری، کاهش هزینه تولید نفت و گاز درکشور محقق خواهدشد.
فریدون کرد زنگنه امروز در نشست معرفی فرصت‌ها و چارچوب سرمایه‌گذاری در تأمین خدمات دکل‌های حفاری در قالب قراردادهای خرید تضمینی خدمت با اشاره به اینکه این همایش فرصت مغتنمی است، افزود: استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در تولید نفت و گاز کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاری در حوزه حفاری حیاتی است.
وی ادامه داد: کمبود دستگاه‌های حفاری و فرسودگی دستگاه‌های موجود سبب افزایش هزینه‌های حفاری شده است.
مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه با توجه به برنامه‌های شرکت ملی نفت برای افزایش تولید نفت و گاز، کمبود و فرسودگی دستگاه‌های حفاری چالش‌برانگیز خواهد بود، تأکید کرد: به‌منظور تأمین دکل حفاری خشکی و دریا، مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران با بررسی این موضوع، پیشنهاد خرید تضمینی خدمات دکل را ارائه کرد.
کردزنگنه گفت: طرح جایگزینی شناورهای خارجی با شناورهای داخلی نشان داد ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاران را برای حضور در این طرح‌ها ترغیب می‌کند.
وی افزود: از همین رو امیدواریم بخش خصوصی برای افزودن دستگاه‌های نو حفاری با هدف کاهش هزینه‌ها اقدام کنند.
مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بهره‌مندی از این الگوها کاهش هزینه‌ها، حذف تصدی‌گری نهادهای دولتی و حذف کاغذبازی اداری را به‌دنبال دارد و اشتغال را بیشتر می‌کند.
کردزنگنه با تأکید بر اینکه آماده‌ایم با حداکثر همراهی ایده‌ها را مدیریت کنیم، گفت: توسعه دکل‌های حفاری صنعت نفت را به کسب دستاوردهای تازه هدایت خواهد کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15983

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت