پتروشیمی‌های بورسی با بیشترین درآمد ارزی از صادرات

فهرست پردرآمدترین پتروشیمی بورسی از صادرات در ۶ ماهه نخست امسال منتشر شد.
پتروشیمی‌های بورسی با بیشترین درآمد ارزی از صادرات

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از انرژی پرس رتبه نخست فهرست پردرآمدترین پتروشیمی بورسی از صادرات در ۶ ماهه نخست امسال به نوری تعلق می‌گیرد‌. مدیرعامل این شرکت تقی صانعی است که توانسته با ۷۵۰ میلیون دلار از صادرات محصولات خود ارزآوری کند. شرکت پتروشیمی نوری، چهارمین تولیدکننده محصولات آروماتیک کشور، به ظرفیت ۴.۵ میلیون تن در سال، در زمینی به مساحت ۶۱ هکتار در استان بوشهر، بندر عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث شده‌است.

🔹رتبه دوم این فهرست، پتروشیمی پارس با مدیریت مسعود حسنی است. این شرکت ۳۷۷ میلیون دلار درآمد از محل صادرات محصولات خود داشته است. شرکت پتروشیمی پارس در ۲ اسفندماه ۱۳۷۷ تاسیس و به­ نام شرکت پتروشیمی عسلویه به ­ثبت رسیده و فعالیت­ های مؤثر آن با تشکیل هیئت مدیره جدید از تاریخ ۷۸/۰۷/۱۰ شروع شد. نام این شرکت با تصویب در جلسه فوق­العاده مورخ ۷۹/۰۲/۱۷ به پتروشیمی پارس تغییر یافت.

🔹رتبه سوم به پتروشیمی زاگرس اختصاص می‌یابد که در نیمه نخست سال جاری ۳۶۶ میلیون دلار درآمد ارزی از محل صادرات داشته؛ مدیرعامل این پتروشیمی متین دیداری است.

🔹آریاساسول با مدیریت محمدرضا حیدرزاده در جایگاه چهارم پردرآمدترین پتروشیمی‌ بورسی قرار می‌گیرد. این شرکت در ۶ ماهه گذشته موفق شده ۲۷۰ میلیون دلار کسب کند.

🔹رتبه پنجم این فهرست به پتروشیمی بوعلی سینا با درآمد ۲۰۴ میلیون دلاری قرار دارد، مدیرعامل این پتروشیمی محمد احمدزاده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12889

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی