سرویس خبری مرداد ۱۴, ۱۴۰۲

اعطای یارانه انرژی به پتروشیمی‌های متانولی باید زمان‌دار و منوط به توسعه زنجیره ارزش شود
اعطای یارانه انرژی به پتروشیمی‌های متانولی باید زمان‌دار شود

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شاید برخی‌ها صحبت‌های ما را نپسندند، اما در کشور ما تولیدکنندگان با انرژی یارانه‌ای، کارگر ارزان و امکانات کافی محصولی را تولید می‌کنند و این محصول را به قیمت دلاری و جهانی به فروش می‌رسانند.

قشم سر زمین فرصت های طلایی تجاری اقتصادی
قشم سر زمین فرصت های طلایی تجاری اقتصادی

مجاورت قشم با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌‌های بزرگ (در رده پاناماکس) این جزیره را به یکی از راهبردی‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس تبدیل کرده است.

۱۶ میلیارد دلاری در صادر چهار ماهه امسال
۱۶ میلیارد دلاری در صادرات چهار ماهه امسال

میزان وزنی کالاهای صادر شده در این مدت ۴۵ میلیون و ۷۵۸ هزار تن بوده که ۲۸.۵۶ درصد افزایش داشته است. بر اساس گزارش گمرک، در این بازه زمانی ۱۱ میلیون و ۸۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی ۶.۱۸ درصد و از حیث ارزش ۱۰.۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ثبت رکورد تازه عملیات اجرایی طرح صدف خلیج فارس
ثبت رکورد تازه عملیات اجرایی طرح صدف خلیج فارس

علی صفوی مدیرعامل پتروشیمی صدف، اظهار کرد: اگرچه اکنون رکوردی تازه در این بخش به ثبت رسیده اما در نظر داریم ماه آینده نیز این روند را حفظ کنیم و حتی ارتقا دهیم تا پروژه در موعد مقرر به پیش‌راه‌اندازی برسد.

تاثیربحران تغییرات اقلیمی بر روند توسعه جهانی
تاثیر بحران تغییرات اقلیمی بر روند توسعه جهانی

Economist Intelligence Unit در آخرین گزارش خود به بررسی تغییرات اقلیمی یکی از عوامل تعیین کننده اصلی رشد اقتصادی و همچنین یکی از بزرگترین محرک های تصمیم گیری در سیاست گذاری و تغییرات اجتماعی در سال ها و دهه های آینده خواهد بود پرداخته استدر آخرین گزارش خود به بررسی تغییرات اقلیمی یکی از عوامل تعیین کننده اصلی رشد اقتصادی و همچنین یکی از بزرگترین محرک های تصمیم گیری در سیاست گذاری و تغییرات اجتماعی در سال ها و دهه های آینده خواهد بود پرداخته است

افزایش قیمت هر بشکه نفت برنت
افزایش قیمت هر بشکه نفت برنت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۰ سنت معادل ۱.۲۹ درصد به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۲۷ سنت معادل ۱.۵۶ درصد، ۸۲ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

پیشنهاد کارگروه نظارتی اوپک‌پلاس برای تثبیت کاهش عرضه
پیشنهاد کارگروه نظارتی اوپک‌پلاس برای تثبیت کاهش عرضه

اعضای کارگروه وزارتی نظارت بر توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) در نشست روز جمعه پس از تصمیم عربستان برای تمدید کاهش تولید داوطلبانه‌اش تا سپتامبر که به افزایش بیشتر قیمت نفت کمک کرد، پیشنهاد دادند تغییری در برنامه کنونی کاهش عرضه رخ ندهد

تازه ترین ها