سرویس خبری مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

ارتقا به صادرات فناوری های پالایشی
ارتقا به صادرات فناوری های پالایشی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: یک زمانی در کشور ما بنزین صادر می‌شد و بنزین در باک خودروهای فراسرزمینی می‌رفت و امروز دانش فنی منتقل شده و نفت خام را تبدیل به بنزین می‌کند. این به برکت این نظام است که دانش فنی تبدیل به بنزین می‌شود و آن بنزین در باک خودروی مصرف کننده آنجا قرار می‌گیرد.

مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ ها ابطال شد
ابطال مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ ها

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، نوشت: بالاخره با پیگیری های بسیار و مکرر، هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ها و صنایع را مغایر قانون و باطل اعلام کرد.

محمد مخبر«اگر نفت ما به پتروشیمی تبدیل می‌شد تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشت
کج‌فهمی بدیهیات تولید محصولات پتروشیمی

این گفته محمد مخبر«اگر نفت ما به پتروشیمی تبدیل می‌شد تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشت» را برخی از خبرنگاران اصلاح‌طلب به سخره گرفته بودند و مدعی شدند که از گاز می‌توانیم به تولید محصولات پتروشیمی برسیم نه از نفت.

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی
قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت

های معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته حدود یک دلار افزایش داشتند.

بازدید مشاور مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز از منطقه عملیاتی خانگیران
بازدید دکتر منتظری از منطقه عملیاتی خانگیران

دکتر علی اوسط منتظری مشاور مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز و نماینده وزارت نفت در ستاد ملی سیاست گذاری و مقابله با پدیده گرد و غبار کشور، با حضور در منطقه عملیاتی خانگیران، وضعیت آب و هوایی این منطقه را بررسی کرد.

تازه ترین ها