سرویس خبری مرداد ۲۴, ۱۴۰۲

فعلا صادرات نفت ایران به کره جنوبی منتفی شد
فعلا صادرات نفت ایران به کره جنوبی منتفی شد

مقامات دولتی و منابع بانکداری و پالایشگاهی در سئول و تهران اعلام کردند آزادسازی سرمایه‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی که در بانک‌های این کشور نگهداری می‌شود، احتمالاً باعث از سرگیری تجارت نفت ایران با کره نخواهد شد.

پیشنهاد کمیسیون نرخ خوراک ۴ هزار تومانی بود
پیشنهاد کمیسیون نرخ خوراک ۴ هزار تومانی بود

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مخالف هستند، گفت: در این راستا رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس و هیات دولت خواهان اصلاح این مصوبه دولت شد.

آغاز تفحص از عملکرد شرکت های پتروشیمی دولتی
آغاز تفحص از عملکرد شرکت های پتروشیمی دولتی

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات موافقت کردند.

کشور با ناترازی گاز مواجه است
مواجه کشور با ناترازی گاز

مسلم رحمانی روز سه شنبه در آیین معارفه سرپرست شرکت گاز استان کرمان افزود: سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز داشتیم که با توجه به خطوط قرمز در برقراری گاز برای بخش های خانگی و تجاری، محدودیت برای صنایع و نیروگاه ها به وجود آمد که با سوخت مایع جبران شد.

آغاز تبادل نفت با روپیه میان هند و امارات
آغاز تبادل نفت با روپیه میان هند و امارات

طبق بیانیه سفارت هند در امارات متحده عربی، شرکت “ایندین اویل”، این پرداخت را به شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) انجام داد. این تراکنش مالی پس از فروش ۲۵ کیلوگرم طلا از سوی یک صادرکننده طلای اماراتی به خریداری در هند به مبلغ حدود ۱۲۸.۴ میلیون روپیه (۱.۵۴ میلیون دلار)، انجام شد.

هشدار میرتاج‌ الدینی نسبت به مدیریت مصرف انرژی
میرتاج الدینی نسبت به مدیریت مصرف انرژی هشدار داد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی : یکی از موارد قابل توجه مربوط به منابع حاصل شده از درآمدهای فراورده های نفتی است که میزان این درآمدهای در داخل بیشتر از میزان پیش بینی شده است و در مقابل منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی کاهش پیدا کرده که این یک هشدار است.

هیچ گونه مشکلی در زمینه کمبود سوخت در کردستان وجود ندارد
مشکل کمبود سوخت در کردستان وجود ندارد

جهانبخش نوکانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰ نفتکش به صورت شبانه‌روزی توزیع سوخت در استان را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: روزانه به طور میانگین ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفتگاز در استان توزیع می‌شود.

تازه ترین ها