سرویس خبری شهریور ۲۲, ۱۴۰۲

شتاب گرفتن طرح‌های ذخیره‌سازی گاز
شتاب گرفتن طرح‌های ذخیره‌سازی گاز

توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی به‌عنوان حلقه مفقوده‌ای برای حل مسئله ناترازی گاز به‌ویژه در فصل سرما در این دولت شتاب گرفت؛ پروژه فاز دوم ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه اکنون در حال اجراست و خرید کالای حفاری برای چاه‌های با اولویت بالا انجام شده است. همچنین سه دکل حفاری در موقعیت مستقر و تاکنون هشت موقعیت چاه تکمیل شده و ساخت شش موقعیت دیگر طراحی و ساخت توربوکمپرسورهای پروژه در حال انجام است.

بنزین در خراسان رضوی توزیع
روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در خراسان رضوی توزیع می شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در استان توزیع می‌شود، گفت: بنزین در حال توزیع بوده و علی‌رغم افزایش مصرف ۷ درصدی نسبت به شرایط عادی و ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته، تامین سوخت انجام شده و مشکلی وجود ندارد.

فیبرنوری
کاربرد سنسورهای فیبرنوری به صنعت نفت و مرزها می رسد

گروهی از مهندسان فعال در حوزه اپتیک، سنسورهای مبتنی بر فیبر نوری را به تولید رساندند. این سنسورها علاوه بر پایش خطوط ریلی و انتقال انرژی قادر به کنترل تردد در مرزها هستند به گونه‌ای که موقعیت فرد را بر روی نقشه به تصویر می‌کشد.

عاقبت مشتریان آسیایی نفت عربستان سعودی
عاقبت مشتریان آسیایی نفت عربستان سعودی

پالایشگاه‌های آسیا در پی کاهش بیشتر تولید عربستان سعودی که دسترسی به گریدهای نفتی ترش متوسط مورد علاقه آنها را کاهش داده است، مجبور شده‌اند در الگوهای خرید خود، تغییراتی صورت دهند.

خاموش شدن حداقل ۲۱ مشعل گازی تا پایان سال
در حاشیه جلسه دولت مطرح شد
خاموش شدن حداقل ۲۱ مشعل گازی تا پایان سال

وزیر نفت گفت: با عراق توافقاتی در صادرات گاز و جمع‌آوری گازهای مشعل این کشور داریم که در حال انجام مذاکره‌ایم و پیگیری می‌کنیم تا کمیته‌ای برای اقدام در زمینه میادین مشترک نفتی دو کشور ایجاد شود.

کاهش ذخایر نفت جهان
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد
ذخایر نفت جهان کاهش می یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش‌بینی کرد که ذخایر نفت جهان در سه ماهه چهارم امسال در پی تمدید سه ماهه کاهش داوطلبانه تولید عربستان، کاهش پیدا کند.

تازه ترین ها