سرویس خبری آذر ۲۲, ۱۴۰۲

پالایشگاه‌ها
احتمال توقف فعالیت پالایشگاه‌ها؛ دولت ۴۰ همت بدهکار است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور افزود: انتظار داریم دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی لازم جهت پرداخت مطالبات پالایشگاه‌ها را داشته باشد تا بتوانیم ادامه همکاری داشته باشیم. اگر دولت بدهی خود را پرداخت نکند احتمال توقف فعالیت پالایشگاه‌ها وجود دارد.

کاهش تولید اوپک پلاس کافی نیست
کاهش تولید نفت اوپک پلاس کافی نیست

در حالی که عربستان و روسیه اعلام کرده بودند این کاهش تولید در صورت لزوم تمدید می‌شود، اما تحلیلگران و تاجران از مدت زمان سه ماهه قرارداد جدید شگفت زده شدند.

افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در پایانه نفتی خارک
افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در پایانه نفتی خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه با اشاره به تعمیرات اساسی مخازن یک میلیون بشکه‌ای ۲۵ و ۲۶ و با توجه به اهمیت استراتژیک این مخازن، خواستار افزایش تلاش برای دسترسی سریعتر به ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن مذکور شد.

واحد PVC۲ پتروشیمی اروند طی ۳ سال به مرحله عملیاتی می رسد
واحد PVC۲ پتروشیمی اروند طی ۳ سال به مرحله عملیاتی می رسد

طرح توسعه ۳۰۰ هزار تنی PVC شرکت پتروشیمی اروند طی ۳ سال به مرحله عملیاتی و تولید خواهد رسید تا با تولید گریدهای مورد نیاز کشور، علاوه بر صنایع پایین دستی، در تولید گریدهای پزشکی نیز به حوزه سلامت کشور کمک شود و کشور از واردات این محصول بی نیاز گردد.

میدان آرش به طور کامل در ایران است عضو کمیسیون انرژی مجلس
میدان آرش به طور کامل در ایران است

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرده: حجم ذخایر میدان آرش مشخص است و به میزانی نیست که کشورها بخواهند بر سر آن مجادله کنند، راه حل موضوع، مذاکره است. 

تازه ترین ها