سرویس خبری تیر ۱۰, ۱۴۰۳

کمبود خوراک مشکل اصلی زنجیره تولید پتروشیمی
کمبود خوراک مشکل اصلی زنجیره تولید پتروشیمی کشور است

 احمد معروف خانی رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی  با بیان اینکه در حلقه های بعد از متانول هیچ سرمایه گذاری در کشور انجام نشده است، ادامه داد: کمبود خوراک در سال های گذشته به شدت زنجیره تولید پتروشیمی را با مشکل مواجه کرده و شاهد افت صادرات محصولات پتروشیمی در بهار امسال بودیم.

نقش کلیدی پلی‌اتیلن در رشد اقتصادی کشور
نقش کلیدی پلی‌اتیلن در رشد اقتصادی کشور

 پلی‌اتیلن نقش مهمی در اقتصاد ایران و درآمد صادراتی کشور دارد. ایران با توجه به داشتن منابع غنی هیدروکربوری، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلی‌اتیلن در جهان به‌ شمار می‌رود و صنعت پلیمر به یکی از محرک‌های اصلی رشد اقتصادی تبدیل شده است که فرصت‌های شغلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم می‌کند.‌

برنامه‌های جدید شرکت ملی گاز برای بهینه‌سازی مصرف انرژی
برنامه‌های جدید شرکت ملی گاز برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

ساجد کاشفی امروز (یکشنبه، دهم تیر) در آیین اعلام نتایج ارزیابی فعالان حقیقی و حقوقی فناوری و صاحب ایده در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما بسیار زیاد است، گفت: در حوزه‌های مختلف اعم از فرآورده‌های نفتی، برق و به‌صورت ویژه در حوزه گاز طبیعی با مصرف بالای انرژی روبه‌رو هستیم.

کاهش قیمت نفت عربستان برای آسیایی‌ها
قیمت نفت عربستان برای مشتری‌های آسیایی‌ کاهشی شد

منابع تجاری روز جمعه (هشتم تیر) اعلام کردند پس از کاهش قیمت شاخص نفت خام دوبی، احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی برای دومین ماه، در اوت کاهش دهد.

بهره‌برداری از پروژه‌های بهسازی و جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون
هفت پروژه‌ بهسازی و جمع‌آوری گازهای مشعل در شرق کارون به بهره‌برداری رسید

دولت سیزدهم طی ۱۰۰۰ روز فعالیت خود تمرکز ویژه‌ای بر جمع‌آوری گازهای مشعل در کشور داشته است تا افزون بر خلق ثروت، گام مهمی را همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حفظ محیط‌زیست برداشته باشد. ازاین‌رو، عزم ملی بر آن شد تا رؤیای خاموشی مشعل‌ها محقق شود. به‌ همین‌ منظور طرح‌های بسیاری اجرا شد یا در حال اجراست و طرح «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل» در شرق کارون از مهم‌ترین آن‌هاست که با جدیت تمام از سوی وزارت نفت پیگیری می‌شود.

تازه ترین ها