آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا

آمریکا و چین بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت در سال ۲۰۲۲ بوده اند و نفت هنوز هم به خاطر کاربرد در حمل و نقل و گرمایش مهمترین منبع انرژی دنیاست.
آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا

به گزارش مسیر انرژی به نقل از اویل پرایس، طبق تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی، ۲۹ درصد از عرضه انرژی دنیا از نفت بوده و آمریکا و چین بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت در ۲۰۲۲ بوده‌اند.

با وجود افزایش مداوم سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق طی سال‌های گذشته، نفت هنوز هم به خاطر کاربرد در حمل و نقل و گرمایش مهمترین منبع انرژی دنیاست.

طبق تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی، ۲۹ درصد از عرضه انرژی دنیا در ۲۰۲۰ از نفت بوده و آمریکا و چین بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت در ۲۰۲۲ بوده‌اند.

آمریکا در سال گذشته میلادی روزانه ۱۹ میلیون بشکه و چین ۱۴ میلیون بشکه نفت مصرف کرده‌اند.

مصرف سایر کشورهای دنیا در مقایسه با این دو ابر قدرت بسیار ناچیز بوده است. ۸ مصرف کننده برتر دنیا بعد از آمریکا و چین روی هم رفته دو سوم این دو کشور مصرف کرده‌اند.

اما اگر به تغییر مصرف نفت بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ نگاهی بیندازیم، ماجرا کمی متفاوت است. مصرف نفت آمریکا تنها ۹ درصد افزایش داشته در حالی که چین و هند به ترتیب ۴۲ و ۴۱ درصد رشد مصرف داشته‌اند.

در کل، چهار کشور از ۵ کشور عضو گروه بریکس در بین ۸ مصرف کننده بزرگ دنیا قرار دارند و مصرف چهار کشور از اعضای این گروه افزایش قابل توجهی طی یک دهه گذشته داشته است.

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10481

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل