تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی به گچساران

تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی تلمبه‌خانه خیرآباد به تأسیسات صنعت نفت و اماکن مسکونی گچساران با اقدام جهادی نیروهای عملیاتی این شرکت انجام شد
تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی

به گزارش مسیر انرژی به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در یک اقدام جهادی نیروهای عملیاتی این شرکت موفق به تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی تلمبه‌خانه خیرآباد به تأسیسات صنعت نفت و اماکن مسکونی شدند.

علی سینا گفت: به‌دلیل قدمت و فرسودگی خط لوله ۱۶ اینچ خروجی تلمبه‌خانه خیرآباد به مخازن ناحیه و فشار بالای آب با توجه به مسیر کوهستانی لوله آب، چندین نقطه در مسیر این خط دچار شکستگی شده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن با اعزام دو گروه جوشکار و سه گروه گشت تأسیسات آبرسانی طی ۷۲ ساعت تعمیر این خط انجام شد.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی بیش از پنجاه نقطه فرسوده تعمیر و با همکاری اداره ترابری، جاده دسترسی در این مسیر ایجاد شد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: ۵۰ شاخه لوله ۱۶ اینچ برای تعویض نقاط در معرض ریسک در کوتاه‌ترین زمان آماده شد و نصب شیر هواگیر در طول مسیر، خاک‌برداری از روی خط لوله و اختصاص یک گشت ویژه از دیگر اقدام‌هایی بود که انجام شده است.

سینا اظهار کرد: با توجه به اینکه خط لوله ۱۶ اینچ به علت تعمیر کلی مخازن تلمبه‌خانه خیرآباد از سرویس خارج شده بود، دو نقطه مجاور مخازن شماره ۳ و قبل از شیب کوه روستای سعادت آباد برشکاری و پس از تمیزکاری خط عملیات جوشکاری انجام شد.

وی تصریح کرد: در حال تهیه لوله برای تعویض کل خط لوله ۲۶ کیلومتر به‌ صورت اضطراری هستیم و در همین زمینه ۱۱ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ پلی‌اتیلن برای تعویض مسیر انتهایی این خط لوله که از میان روستای چهاربیشه و آبگرمو عبور می‌کند، خریداری شده است و برای تعویض مسیر ابتدایی نیز با همکاری مدیریت تدارکات و امور کالای ستاد، در حال ارزیابی لوله‌های موجود در انبارهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هستیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10512

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی