افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته دولت با حضور رئیس جمهور پس از ۲ دهه انتظار

استاندار بوشهر گفت: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته دولت با حضور رئیس جمهور پس از ۲ دهه انتظار نمادی از عزم و اراده ایرانیان است.

به گزارش مسیر انرژی، احمد محمدی‌زاده روز شنبه در آئین افتتاح و اجرای ۸۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان گناوه اظهار کرد: در حالی که فاز ۱۱ پارس جنوبی از مهمترین و نزدیک‌ترین فازهای طراحی شده بخش مشترک ایران با کشور همسایه قطر است و باید زودتر از مابقی فازها مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت اما به هر دلیل عملیات اجرایی آن به تاخیر افتاد.

وی افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی تنها فاز توسعه نیافته این میدان مشترک گازی است که با وجود مرزی‌بودن، توسعه آن در طی ۲ دهه گذشته، بارها از سوی شرکت‌های ایرانی و خارجی (شرکت‌های چینی و توتال فرانسه) با تعویق مواجه شده است.

استاندار بوشهر گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز فعالیت رسمی آن در مرداد ۱۴۰۰ با شعار پیشبرد طرح‌ها با تکیه بر توان داخل و اینکه هیچ طرحی نباید معطل تحقق برجام باشد، توسعه فاز ۱۱ با جدیت بیشتری از سوی شرکت ایرانی پتروپارس ( وابسته به وزارت نفت) دنبال شد.

وی اظهار کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی سالانه حدود پنج میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور در بر دارد و هر روز بیش از ۱۳.۵ میلیون دلار درآمد این فاز است.

افتتاح و اجرای یکهزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت

استاندار بوشهر گفت: امروز با همت مسئولان روستاها و شهرهای این استان به کارگاه بزرگ سازندگی، عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: با وجود همه مشکلات مالی و فشارهای اقتصادی همزمان با گرامیداشت هفته دولت یکهزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۲۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز و کام مردم این استان شیرین می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی به صورت همزمان در نقاط مختلف استان بوشهر دست اجرا هستند.

بیداد زمین‌خواری در بندر گناوه

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه زمین‌خواری در بندر گناوه بیداد می‌کند گفت: تلاش می‌شود زمین و اموالی که متعلق به مردم است و از سوی برخی سودجویان تصرف شده و باعث شده امروز برای تحویل زمین به جوانان با مشکل روبرو شویم بازپس گرفته شود.

وی یادآور شد: امروز یکهزار و ۲۷۶ واحد مسکونی زمین برای افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سرپرستان خانوار واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر در خصوص اجرای بندر ریگ و دیلم گفت: طرح مطالعات بندر ریگ و دیلم انجام شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده عملیات اجرایی این ۲ بندر در پائیز آغاز می‌شود.

شکست دشمن در مقابل اراده ایرانی

محمدی‌زاده با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند افزود: دشمن در جنگ ترکیبی در ابعاد فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی، عملیات روانی و اجتماعی وارد میدان شده و از همه ابزارهای رسانه‌ای استفاده می‌کند.

وی گفت: ایران اسلامی با وجود ترفند و دسیسه‌های دشمن، در جهان مورد استقبال ویژه قرار دارد و درحالی که ایران اسلامی رو به پیشرفت و توسعه است آمریکا و شیطان بزرگ از قافله عقب مانده و رو به اضمحلال و فروپاشی است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها مورد حمایت مردم قرار دارد گفت: پس از ۲ سال از استقرار دولت سیزدهم با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌ها و مجاهدت‌های دولت‌مردان در ابعاد گوناگون خدمات قابل توجهی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در مدت ۱۷ ماه از استقرار دولت سیزدهم، رئیس جمهور ۲ بار به استان‌ها سفر کرده است گفت: در سفر رئیس جمهور به بوشهر تمام مطالبات مردم در ابعاد گوناگون مورد توجه و تمام خواسته‌ها مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

محمدی‌زاده تاکید کرد: با این روند که در پیش است مشکلات کنونی در جامعه پشت سرگذاشته می‌شود و رفاه و آسایش مردم بیش از پیش افزایش می‌یابد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10627

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت