نخستین کمپرسور صادراتی ایرانی رونمایی شد

نخستین کمپرسور صادراتی ساخت ایران به همت یک شرکت دانش‌بنیان کمپرسورسازی صبح امروز (دوشنبه، ۶ شهریورماه) همزمان با هفته دولت رو نمایی شد
نخستین کمپرسور صادراتی

به گزارش مسیر انرژی، نخستین کمپرسور فرآیندی صادراتی ساخت داخل برای ارسال به پروژه‌ های پالایشی فرا سرزمینی رونمایی شد.

آیین رونمایی نخستین کمپرسور صادراتی ساخت ایران به همت یک شرکت دانش‌ بنیان کمپرسور سازی (آرا صنعت آسیا – آصا) صبح امروز (دوشنبه، ۶ شهریور ماه) هم زمان با هفته دولت با حضور جلیل سالاری، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی، فرهاد احمدی، مدیر عامل شرکت ملی‌ مهندسی و ساختمان نفت ایران، علی زیار، معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی و جمعی از مدیران محلی شهر قدس در محل شرکت دانش‌ بنیان برگزار شد. دانش فنی این کمپرسور پیش از این تنها در اختیار شرکت‌ های اروپایی و آمریکایی قرار داشته است.

این کمپرسور که با حمایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی برای نخستین‌ بار در کشور طراحی و تولید شده است، تا یک ماه آینده به‌ منظور به‌ کارگیری در واحد های فرآیندی پروژه فرا سرزمینی پالایشگاه ال‌پالیتو به ونزوئلا ارسال خواهد شد.

در این مراسم سالاری اظهار کرد: نگاه دولت در حوزه دیپلماسی انرژی خصوصاً در بخش جلوگیری از خام فروشی این ضرورت را ایجاد کرد که به حوزه پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کنیم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: اولویت اصلی دولت در این زمینه حمایت از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بود.وی درخصوص کمپرسور فرایندی صادراتی گفت: این کمپرسور اولین تجهیزی است که در رقابت با تجهیز آمریکایی در پالایشگاه ال پالیتوی ونزوئلا نصب می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: پس از نصب این تجهیز، ظرف سه چهار ماه، سرمایه‌گذاری کارفرما بازپرداخت می‌شود.

وی افزود: با استفاده از این کمپرسور، این پالایشگاه صاحب گاز مایع می‌شود و بازیافت گازهای فلر در این مجموعه اتفاق می‌افتد.

سالاری با اشاره به ضمانت ۱۸ ماهه این کمپرسور گفت: این یکی از کالاهای اساسی پالایشگاه ال پالیتو است و قبلاً مشابه آمریکایی آن در این پالایشگاه استفاده می‌شد.

معاون وزیر نفت گفت: تجهیزات ایرانی از مرزهای کشور عبور کرده و این مایه افتخار و مباهات است.

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10710

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل