تولید نفت در میدان کبود تا ۱۰ هزار بشکه در روز قابل افزایش است

تولید نفت با راه‌اندازی طرح توسعه میدان نفتی کبود و اجرای آن طرح تا ۱۰ هزار بشکه در روز قابل افزایش است.
تولید نفت

به گزارش مسیر انرژی به نقل از ایرنا، مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به راه‌ اندازی طرح توسعه میدان نفتی کبود گفت: با اجرای این طرح، پیش‌ بینی می‌ شود تولید نفت تا ۱۰ هزار بشکه در روز قابل افزایش است.

مهدی پیرامون روز یکشنبه در حاشیه آیین راه‌ اندازی طرح توسعه میدان نفتی کبود با اشاره به اینکه پیش از راه‌ اندازی این طرح، تولید نفت در میدان کبود حدود سه هزار بشکه در روز بود اظهارکرد: در این میدان نفتی، بعد از انجام مراحل جدا سازی گاز ها از نفت در تاسیسات، نفت استخراج شده برای فرآورش به تاسیسات قلعه نار و سپس اهواز منتقل می‌ شود تا به مصرف پالایشگاه‌ های داخلی برسد.

وی نفت تولید شده در این میدان را از نوع سبک و با کیفیت بالا تلقی کرد.

پیرامون میزان اشتغالزایی پروژه را در طول اجرا حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ادامه روند توسعه این طرح، اشتغال ثابت را به دو برابر افزایش خواهد داد.

مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شروع عملیات اجرایی این پروژه را از سال ۹۸ عنوان کرد و ادامه داد: هزینه تمام شده پروژه، حدود هفت هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

طرح توسعه میدان نفتی کبود زیرنظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان نفتی امروز در آیینی با حضور جمعی از مدیران نفتی بهره برداری شد.

میدان نفتی کبود از میادین نفتی ایران است که در شمال استان خوزستان و در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک قرار دارد؛ این میدان در سال ١٣۵٠ کشف و تولید نفت از آن در سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=10971

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل