دخالت ۹۰ مقام دولتی پاکستان در قاچاق سوخت از ایران

دخالت ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاست‌ مدار پاکستان در روند قاچاق سوخت از ایران تایید شده است.
دخالت ۹۰ مقام دولتی پاکستان در قاچاق سوخت از ایران

به گزارش مسیر انرژی، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سالانه ۲.۸۱ میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان قاچاق می‌شود و ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاست‌مدار این کشور در این روند دخیل هستند.

آژانس اطلاعات داخلی این کشور طی گزارشی به نخست‌ وزیری این کشور اعلام کرده که در کنار همکاری مقامات دولتی و سیاست‌ مداران این کشور، گروه‌های تروریستی در قاچاق سوخت ایران به این کشور دخیل هستند.
گزارش این آژانس نشان می‌دهد که در سراسر این کشور ۹۹۵ پمپ بنزین در حال فروش سوخت قاچاق‌شده از ایران هستند. نکته مهم آنکه برای توزیع این سوخت‌ها از خودروهای شرکت ملی نفت پاکستان هم استفاده می‌شود.
گزارش نهاد اطلاعاتی مذکور حاکی از آن است که در پاکستان ۷۲۲ نفر در موضوع نقل و انتقالات پولی و حواله سوخت قاچاقی از ایران دخیل هستند که ایالت پنجاب با داشتن ۲۰۵ محل مبادله حواله در جایگاه نخست در میان ایالت‌های پاکستان قرار گرفته است. ارزش سوخت قاچاق‌شده از ایران به پاکستان ۲۰۱ میلیون دلار برآورد شده است.
گفته می‌شود البته اخیرا دولت موقت این کشور در کنار دولت‌های ایالتی این کشور روندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با احتکار دلار و دیگر کالاهای اساسی در این کشور در دستورکار قرار داده‌اند.
گزارش آژانس اطلاعات داخلی این کشور نشان می‌دهد که ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاستمدار در این کشور در قاچاق سوخت ایران به پاکستان دخیل هستند.

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=11329

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل