صادرات روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز به کشور عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برای اجرای پروژه اتصال خط ریلی شلمچه - بصره اراده جدی بین مقامات بلندپایه دو کشور وجود دارد. پرونده گاز همچنان در اولویت همکاری‌های دو کشور قرار دارد
صادرات روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز به کشور عراق

به گزارش مسیر انرژی، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) با بیان این مطلب که برای اجرای پروژه اتصال خط ریلی شلمچه – بصره اراده جدی بین مقامات بلندپایه دو کشور وجود دارد.، افزود: مراحل و عملیات راه اندازی این اتصال خط ریلی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این خط ریلی به گردشگری و انتقال زائران اختصاص دارد، افزود: مقرر شده است که این پروژه برای گردشگری مذهبی و طبیعی و ایاب و ذهاب زائران و مسافران بین دو کشور باشد.

وی درباره حضور ایران در سومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی سلامت (Health Expo Iraq) که در محل نمایشگاه بین المللی بغداد برپا شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت علمی و پزشکی بالایی برخوردار است و با ۱۷ شرکت بزرگ که در زمینه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی مشارکت دارند، در این نمایشگاه شرکت کرده است.

سفیر ایران در عراق ابراز امیدواری کرد که در این زمینه نوعی تبادل نظر و کسب تخصص و تجربه بین دو کشور وجود داشته باشد.

وی در خصوص همکاری دو کشور در حوزه انرژی نیز گفت: پرونده گاز همچنان در اولویت همکاری‌های دو کشور قرار دارد و ایران در این مسیر حرکت می‌کند زیرا افزون بر جریان برق روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=11424

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز