پتروشیمی کارون نیاز به تعامل مستمر با شرکت‌های دیگر دارد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون: این تفکر که هرچه تناژ تولید بیشتر باشد ارزش افزوده تولید هم بیشتر می‌شود تبدیل به یک چالش برای ما شده و باید تغییر کند.
پتروشیمی کارون نیاز به تعامل مستمر با شرکت‌های دیگر دارد

به گزارش مسیر انرژی به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به نگاهی که در مورد افزایش تناژ تولید در صنعت پتروشیمی وجود دارد، گفت: این تفکر که هرچه تناژ تولید بیشتر باشد ارزش افزوده تولید هم بیشتر می‌شود تبدیل به یک چالش برای ما شده و باید تغییر کند.

علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه جایگاه پتروشیمی کارون از جهت محصول تولیدی در خاورمیانه منحصر به فرد است، به برخی چالش‌های این مجموعه پرداخت و افزود: پتروشیمی کارون نیاز به تعامل مستمر با شرکت‌های دیگر دارد چراکه همزمان ۹ مورد خوراک خود را از ۷ مجتمع دریافت می‌کند. به همین دلیل سیستم رگولاتوری و هماهنگی کارون با هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایداری تولید اهمیت زیادی دارد.

وی یکی دیگر از چالش‌های پتروشیمی کارون را تفکر تناژ محور در این صنعت برشمرد و گفت: این تفکر وجود دارد که هرچه تناژ بالاتر باشد ارزش افزوده هم بالاتر می‌رود در صورتی که هرچه تناژ کمتر باشد ارزش تولیدی محصولات بالاتر می‌رود. باید به جای تناژ محوری به سمت ارزش محوری محصولات برویم.

صدیقی زاده، نوع تربیت و آموزش کارکنان را یکی از چالش‌های شرکت برشمرد که به خوبی توانسته‌اند از پس این چالش برآیند و افزود: میانگین سنی کارکنان در پتروشیمی کارون ۳۵ سال است و شیوه تعاملی این کارکنان با مدیران خود متفاوت است و می‌توانست یکی از چالش‌های ما باشد اما ما با تقویت احساس مسئولیت، امیدواری و تلاش برای محصول جدید از پس این چالش برآمدیم.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت انت‌ها ندارد و متناسب با شرایط، قله‌های جدید را تعریف می‌کنیم، افزود: در یک مقطع پایداری تولید و در یک مقطع دیگر دریافت خوراک به موقع برای ما قله بوده و در هرکدام از این قله‌ها همین جوانان شرکت کمک کرده و ما به قله رسیده‌ایم و وظیفه مدیران این است که همواره قله‌های جدیدی را تعریف کنند و می‌توان گفت که برای ۱۰ سال آینده فضای رشد برای شرکت تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به فضای تعاملی که در نمایشگاه ایران پلاست وجود دارد، گفت: کلیه تعاملاتی که بین شرکت‌ها نمی‌دانیم از کجا پیدا کنیم، در همین نمایشگاه یافت می‌شود. این نمایشگاه می‌تواند حلقه‌های گمشده صنعت پتروشیمی به خصوص صنایع پایین دستی را به هم‌متصل کند و بیشتر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش محصولات خارجی قرار بگیریم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=11576

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل