گاز ترکیه به رومانی صادر می‌شود

شرکت دولتی بوتاش ترکیه، قراردادی را برای تامین حداکثر ۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی با شرکت «او ام وی پتروم» رومانی، امضا کرد.
گاز ترکیه به رومانی صادر می‌شود

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از خبر گزاری انرژی پرس، شرکت دولتی بوتاش ترکیه، قرار دادی را برای تامین حداکثر ۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی با شرکت «او ام وی پتروم» رومانی، امضا کرد. ترکیه منابع گازی اندکی دارد اما زیر ساخت واردات گاز طبیعی گسترده‌ ای دارد تا تامین‌ کننده جایگزین برای بازار های گاز کوچک‌ تر در جنوب شرقی اروپا شود.

شرکت بوتاش در بیانیه‌ ای اعلام کرد این شرکت، مشارکت خود در امنیت و تنوع تامین انرژی در بازار های همسایه و در اروپا را افزایش داده است.

صادرات گاز از ترکیه به رومانی، از اول اکتبر آغاز می‌ شود و حداکثر چهار میلیون متر مکعب در روز معادل ۱.۵ میلیارد متر مکعب در سال است. این توافق تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

ترکیه امسال علاوه بر امضای قرار داد با شرکت «او ام وی پتروم» رومانی، قرار داد های تامین گاز با بلغارستان و مجارستان امضا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، با قرار داد اخیر، تعهدات صادرات بوتاش به حداکثر ۳.۳ میلیارد متر مکعب خواهد رسید که تقریبا ظرفیت کامل مسیر صادرات شمالی این کشور است. آنکارا می‌ گوید ظرفیت این مسیر با سرمایه‌ گذاری همسایگان اروپایی، می‌ تواند دو برابر شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=11978

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل