سازوکار تسریع توسعه میدان‌های نفت و گاز تعیین شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه (هشتم مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده ۱۵ این لایحه موافقت کردند.
سازوکار تسریع توسعه میدان‌های نفت و گاز تعیین شد

به گزارش مسیر انرژی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار های مورد نیاز برای مولد سازی ذخایر نفت و گاز کشور، سرعت بخشی به توسعه میدان‌ های نفت و گاز و اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت را تعیین کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه (هشتم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده ۱۵ این لایحه موافقت کردند.
بر اساس بند (الف) ماده ۱۵ برنامه هفتم توسعه به منظور مولد سازی ذخایر نفت و گاز کشور، سرعت بخشی به توسعه میدان‌ های نفت و گاز و اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت اقدام‌ های زیر انجام می‌شود:
الف. وزارت نفت مکلف است درباره میدان‌ های در حال بهره‌برداری و یا دارای قرارداد توسعه فعلی، نسبت به عقد قرار داد مجزا با شرکت ملی نفت و دیگر شرکت‌ های اکتشاف، تولید و بهره‌ برداری نفت و گاز در قالب قرارداد بلند مدت به تفکیک میدان / مخزن نفت و گاز و در چارچوب شرایط عمومی، ساختار و الگوی قرارداد های بالا دستی نفتی و گازی با تصویب شورای اقتصاد اقدام کند.
نمایندگان درباره این که هیئت نظارت بر منابع نفتی، مسئول ارزیابی قرار داد های نفتی و گازی می‌شوند را با ۱۲۹ رأی موافق تصویب کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=12070

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز