به گزارش مسیر انرژی، طی ۶ ماه اول سال جاری ۱۵ دستاورد مهم در بازرگانی و فروش شرکت پتروشیمی مروارید محقق شد .
از ایجاد شفافیت ، کاهش میانگین ۲۰ دلار بر تن هزینه حمل و کشتی و آلفا تا ورود به بازارهای صادراتی جدید برای اولین بار طی شش ماهه نخست سال جاری ، ۱۵ دستاورد مهم در پتروشیمی مروارید به شرح جدول زیر محقق شد.
- کاهش کرایه حمل (کشتی) میانگین ۱۰ دلار بر تن
- توسعه و ورود به بازارهای صادراتی جدید از جمله آفریقا، پاکستان، روسیه و CIS.
- شکست موانع ایجاد خرید محصولات بصورت انحصاری با تصویب و به روز رسانی دستورالعمل ریجستری شرکت ها بطوری که از ۱۵ شرکت به حدود ۶۰ شرکت انجام
گردید. - جلوگیری از فلر شدن برخی محصولات از جمله C3 بدلیل عدم وجود مشتری با ثبات
- کاهش درصد آلفا در فرمول فروش از منهای ۲۲ دلار به منهای ۸/۵ دلار
- شفاف سازی جلسات کمیته فروش مناقصه و مزایده با حضور ۲ عضو هیات مدیره و ایجاد رمز ایمیل یکبار مصرف تندرها به طوری که هیچ فردی تا جلسه کمیته دسترسی به ایمیل تندر ندارد.
- ایجاد تعامل با شرکتهای همکار و فروش محصول C3 به پتروشیمی جم بابت بدهی سنگین پتروشیمی مروارید به جم طی سالیان گذشته
- ایجاد شیفت شب و بارگیری و حمل ۲۴ ساعته حمل زمینی در مجتمع بطوری که دیگر هیچ تجمعی صورت نمی گیرد.
- برنامه ریزی منظم و دقیق در عرضه محصولات در بورس کالا که با مطالعه بازار موجب افزایش رقابت پذیرای خرید به نفع پتروشیمی مروارید گردیده است.
- فروش منظم اتیلن از طریق خط غرب و به مجتمع های واقع در عسلویه
- ایجاد تعامل مناسب با شرکت های پتروشیمی تبریز امیر کبیر و شازند برای فروش محصول C3
- لغو ۲ قرارداد انحصاری فروش محصولات به هند با قیمت منهای ۶۷ دلار بر اساس سایت ICIS که کلا به زبان شرکت بود.
- مطالعات هفتگی قیمت های جهانی محصولات قیمت های تمام شده و ارائه به کمیته فروش برای تصمیم گیری به موقع و مناسب.
- صادرات بیش از ۱۴۰ هزار تن MEG
- افزایش قیمت فروش از منهای حدود ۲۲ دلار در هر تن به حدود هشت دلار