نخستین پتروشیمی هرمزگان به پیشرفت ۲۰ درصدی رسید

نخستین مجموعه پتروشیمی هرمزگان، شامل یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی است و در دل آن واحدهای تبدیل متانول به الفین و الفین به پلی‌افلین احداث خواهد شد.
نخستین پتروشیمی هرمزگان به پیشرفت 20 درصدی رسید

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از آژانس رویداد های مهم نفت و انرژی، استاندار هرمزگان، گفت: نخستین شرکت پتروشیمی هرمزگان در پارسیان به پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی رسیده است.
مهدی دوستی، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم پیگیری کردیم اخذ مجوز احداث پتروشیمی در هرمزگان بود و بر همین اساس سال ۱۴۰۱ کلنگ نخستین پتروشیمی هرمزگان بر زمین زده شد.
وی با بیان این که برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۱.۶ تا ۱.۷ میلیارد یورو سرمایه‌ گذاری انجام شده است، گفت: مجتمع پلی اولفین پاسارگاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در دست احداث است و طبق آخرین ارزیابی‌ها پیشرفتی ۲۰ درصدی دارد.
استاندار هرمزگان، ادامه داد: نخستین مجموعه پتروشیمی هرمزگان، شامل یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی است و در دل آن واحدهای تبدیل متانول به الفین و الفین به پلی‌افلین احداث خواهد شد.
دوستی، پلی‌اتیلن و پلی پروپلین را به عنوان فرآورده های نهاییِ مجتمع پلی اولفین پاسارگاد معرفی کرد و گفت: این محصولات پلمیری در صنایع مختلفی کاربرد دارند و با بهره‌ برداری از این مجتمع برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۷ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی، خاطر نشان‌ کرد: با بهره‌برداری از مجتمع مذکور، سالانه ۱.۶ میلیون تن متانول تولید خواهد شد.
انتهای پیام /

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=13410

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی